UPPVFK024 Seminář k bakalářské práci III

Fakulta veřejných politik v Opavě
léto 2021
Rozsah
0/0/8. Seminář 8 HOD/SEM. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. PaedDr. Kamil Janiš, CSc. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Jitka Skopalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Slováček, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Eva Urbanovská, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Vladislava Závrská, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Vlasta Cabanová, PhD. (cvičící)
Mgr. Kateřina Janků, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marek Lapčík, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Naděžda Špatenková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Jitka Skopalová, Ph.D.
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
UPPVFK024/A: Pá 26. 2. 8:05–9:40 PED3, Pá 12. 3. 8:05–9:40 PED3, Pá 26. 3. 8:05–9:40 PED3, Pá 9. 4. 8:05–9:40 PED3
UPPVFK024/B: Pá 12. 3. 6:25–8:00 PED3, Pá 26. 3. 6:25–8:00 PED3, Pá 9. 4. 6:25–8:00 PED3, N. Špatenková
Předpoklady
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vést studenty k dokončení bakalářské práce a připravit je na úspěšnou obhajobu. Předmět je organizován individuálně. Bakalářské práce prokazují, že student je schopen písemně řešit zadaný problém a obhájit své vlastní přístupy k řešení. Jsou původním autorským dílem, tedy výsledkem tvůrčí činnosti studenta. Jako celek by neměly být kompilací, pokud zadání kompilaci přímo nevyžaduje. Studenti jsou vedeni k tomu, aby ctili autorskou etiku.
Osnova
  • Zpracovaná bakalářská práce musí kromě daných povinných částí dle univerzitních předpisů obsahovat:
    abstrakt a klíčová slova (abstrakt je stručná charakteristika obsahu práce bez doplňkových informací, bez vlastní interpretace a bez hodnocení)
    úvod (nepojednává o předmětné problematice, jíž se práce zabývá, ale především seznamuje v obecné rovině s tématem práce, vymezuje její hlavní cíle a nastiňuje její strukturu)
    vlastní text stať práce (zahrnuje přehled dosavadního stavu zpracování tématu, teoretický kontext vybrané problematiky je členěn podle struktury tématu na jednotlivé kapitoly a podle potřeby na další dílčí úseky. Důležitá je logika členění, tj. vhodné spojování podkapitol do větších tematických celků, které mají určitou souvislost. Pokud je součástí praktická část práce, je třeba představit cíl této části práce, použité metody, výzkumný vzorek, způsob sběru dat a metodika jejich vyhodnocení apod.)
    diskuze v práci může a nemusí být vřazena s ohledem na charakter práce, a pokyny vedoucího práce (v diskuzi jsou shrnuty hlavní výsledky, které by měly být vsazeny do kontextu dostupných publikovaných poznatků o dané problematice, viz teoretická část. V diskuzi může student komentovat výsledky (např. proč je výsledek takový, jaký je, proč se výsledek liší od výsledků publikovaných jiným autorem, popř. že je ve shodě apod.). Na základě analýzy výsledků práce pak student potvrdí či vyvrátí hypotézu či hypotézy, případně odpoví na vymezené výzkumné otázky).
    závěr práce (obsahuje výstižné shrnutí hlavních poznatků, které student formuloval ve stati, na ně navazuje zobecnění, zasazení do širšího rámce, porovnání s obdobnými či příbuznými jevy apod. a hodnocení dosažených výsledků ve vztahu k cílům práce s využitím případných dílčích závěrů k jednotlivým kapitolám. S ohledem na charakter práce mohou být v závěru zhodnoceny pracovní hypotézy, výzkumné otázky, příp. kvalifikované předpoklady, zhodnocení využitelnosti získaných poznatků a popis vlastního přínosu autora k řešené problematice. Rozsah závěru minimálně dvě strany.)
Literatura
    povinná literatura
  • Seznam literatury a pramenů odpovídající tématu závěrečné diplomové práce. info
Informace učitele
Seznam literatury a pramenů odpovídající tématu závěrečné diplomové práce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, zima 2020, zima 2021, léto 2022, zima 2022, zima 2023, léto 2024, léto 2025.