UPPVIK060 Pedagogická diagnostika

Fakulta veřejných politik v Opavě
léto 2022
Rozsah
10/0/0. Přednáška 10 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PaedDr. Vlasta Cabanová, PhD. (přednášející)
Garance
doc. PaedDr. Vlasta Cabanová, PhD.
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Rozvrh
Pá 4. 3. 13:05–13:50 C208, Pá 25. 3. 13:05–16:20 C401, Pá 29. 4. 14:45–16:20 C208, Pá 13. 5. 9:45–12:10 C208
Předpoklady
FAKULTA ( FVP ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( K )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Pedagogická diagnostika jako věda, obsah, vymezení a její postavení v systému věd.
    Školní diagnostika.
    Zásady objektivního hodnocení a klasifikace ve školách.
    Způsoby vedení evidence a záznamů o žákovi (pozorovací arch).
    Objektivní a subjektivní překážky poznávání osobnosti.
    Diagnostika rozvoje osobnosti (jednotlivé oblasti osobnosti).
    Metody diagnostiky. Vypracování a obsah charakteristiky žáka.
    Diagnostika školní třídy Charakteristika pozitivního klimatu (atmosféra a klima).
    Diagnostika školní zralosti.
Literatura
    povinná literatura
  • KOMPOLT, TIMKOVÁ. PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA A AKČNÝ VÝSKUM, BRATISLAVA, 2011
  • ZELINKOVÁ, O. PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA A INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM. NÁSTROJE PRO PREVENCI, NÁPRAVU A INTEGRACI, PORTÁL, 2007.
  • MOJŽÍŠEK, L. a kol. Teoretické otázky pedagogické diagnostiky. Praha:Academie 1987
  • SCHIMUNEK, F. P. Slovní hodnocení žáku. Praha, Portál 1994
Metody hodnocení
Vypracovaní seminarní práce z pedagogické diagnostiky ve vybrané oblasti edukační reality
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2024.