UOSP036 Základy bazální stimulace 2

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2011
Rozsah
0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karolína Maloňová Friedlová (cvičící)
Garance
PhDr. Karolína Maloňová Friedlová
Ústav nelékařských zdravotnických studií – Fakulta veřejných politik v Opavě
Předpoklady
UOSP035 Základy bazální stimulace 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Výuka je vedena tak, aby studenti porozuměli reakcím klientů se změnou v oblasti vnímání, hybnosti a komunikace. Cílem je naučit studenty využít základní prvky konceptu v ošetřovatelském procesu. Důraz je kladen na zohlednění individuality a autonomie klienta a také integraci příbuzných do ošetřovatelské péče a jejich edukaci.
Osnova
  • Obsahové zaměření seminářů a praktických cvičení :
    Počet hodin Témata
    2 (1) Percepce, vývoj percepce v prenatálním období.
    2 (1) Komunikace a nástavbové prvky konceptu Bazální stimulace
    2 (1) Autobiografická anamnéza a vliv postojů ošetřujícího
    2 (1) Optická, olfaktorická stimulace
    1 Anatomie dutiny ústní, fyziologie polykání.
    2 (1) Problematika ošetřovatelské péče u lidí s různým postižením a věkem, vznik vztahu.
    2 (1) Ošetřovatelské situace a jejich řešení
    2 (1) Auditivní stimulace - výklad pojmů, praktické cvičení.
    2 (1) Simulace relevantních ošetřovatelských situací a jejich řešení,.
    1 (1) Orální stimulace a péče o dutinu ústní, nácvik.
    2 (1) Taktilně haptická stimulace.
Literatura
    doporučená literatura
  • FRIEDLOVÁ, K. Studijní texty pro kombinovanou formu studia - e-learningový modul Bazální stimulace. info
  • FRIEDLOVÁ,K. Bazální stimulace. 2008. URL info
  • FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha: Grada publishing,, 2007. ISBN 978-80-247-1314-4. info
  • FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace pro učitele předmětu ošetřovatelství. Frýdek-Místek: INSTITUT Bazální stimulace, 2006. ISBN 80-239-6132-2. info
Informace učitele
Požadavky k zápočtu:
80 % účast na cvičeních (studentovi, který se z vážných důvodů nemohl povinné výuky zúčastnit, vyučující určí náhradní způsob splnění studijních povinností)
prezentace vybraného tématu v seminárním cvičení
zápočet - je udělen na základě vypracování zápočtové práce o rozsahu 2-5 stran. Obsahem zápočtové práce je popis stavu (tělesného, psychického a sociálního) vybraného klienta a popis reakcí na studentem zvolené aplikované prvky bazální stimulace do ošetřovatelské péče tohoto klienta.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019.