UVSRPVZ024 Social Psychology in PA

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2017
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Ing. Aleš Mateiciuc, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Ing. Aleš Mateiciuc, Ph.D.
Institute of Public Administration and Social Policy – Faculty of Public Policies in Opava
Prerequisites (in Czech)
žádné
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Obsah předmětu sociální psychologie tvoří základní poznatky z oblasti sociální psychologie. Předmět je koncipován tak, aby se posluchači dobře orientovali ve stěžejních tématech. Důraz je kladen na apilkaci teoretických poznatků. Zvláštní pozornost je věnována problematice vlivu skupiny na jedince.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Předmět sociální psychologie, její vznik a vývoj.
    2. Metody sociální psychologie.
    3. Uzavřené případy v sociálně psychologickém výzkumu.
    4. Sociální percepce.
    5. Socializace, sociální učení.
    6. Komunikace.
    7. Sociální motivace.
    8. Postoje, předsudky, percepční stereotypy.
    9. Sociální skupiny a jejich vliv na jedince.
    10. Konflikty uvnitř skupin.
    11. Konflikty mezi skupinami.
    12. Závěrečné shrnutí.
Literature
    required literature
  • Hewstone, M., Stroebe, W. Sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. info
  • Čížková, J. Přehled sociální psychologie. Olomouc: VUP, 2000. info
Teaching methods
Interactive lecture
Lecture supplemented with a discussion
Assessment methods
Didactic test
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 6 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018.
  • Enrolment Statistics (Winter 2017, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2017/UVSRPVZ024