FVP:UPPVIK074 Herní aktivity v prevenci rizi - Informace o předmětu
UPPVIK074 Herní aktivity v prevenci rizikového chování
Fakulta veřejných politik v Opavězima 2024
- Rozsah
- 10 hod./semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D. - Rozvrh
- Pá 4. 10. 9:45–12:10 C202, Pá 29. 11. 10:35–13:50 C202, 14:45–17:10 C202
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 24/20, pouze zareg.: 3/20 - Mateřské obory/plány
- Sociální patologie a prevence (program FVP, SPP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií a praxí herních aktivit jako nástroje v prevenci sociálně patologických jevů. Předmět se zaměřuje na rozvoj sociálních dovedností, týmovou spolupráci, zážitkovou pedagogiku a zvýšení povědomí o pozitivních účincích her na sociální interakci.
- Osnova
- Úvod do herních aktivit (definice a význam, historie, typologie) Hra v kontextu pedagogiky a psychologie (sociální teorie her, psychologické aspekty her, vliv na osobnostní rozvoj, zážitková pedagogika) Příprava, realizace, reflexe a etika herní aktivity Herní aktivity a prevence Intrapersonální hry (poznání svého já, rozvoj emocí) Interpesonální hry (vztahy ve skupině, skupinová dynamika, konflikt a jeho řešení prostřednictvím her, Práce se hrou v online prostoru a hra s příběhem
- Literatura
- povinná literatura
- Sofa (n.d.). Metodiky RRRR. https://www.societyforall.cz/metodiky-rrrr
- Hanuš, R., Haková, J. a kol. (2023). Praktická učebnice zážitkové pedagogiky. Praha: Grada.
- Hermochová, S. (2004). Hry pro dospělé. Praha: Grada.
- Gruzewski, K. (2023). 150 terapeutických her pro dospívající. Praha: Portál.
- Plummer, D. (2018). Hry pro rozvoj všímavosti u dětí. Praha: Portál.
- doporučená literatura
- D´Amico, D. (2023). Arteterapeutické aktivity a mindfulness pro děti a dospívající s psychickými obtížemi. Praha: Portál.
- Rollnick, S. (2017). Motivační rozhovory ve škole. Praha: Portál.
- Silverman, Y. (2024). Vnitřní příběhy: Práce s mýty a pohádkami v terapii. Praha: Portál.
- Procházková, Michálková, M. (2023). Seznamovací hry pro děti. Praha: Grada.
- Procházková, Michálková, M. (2023). Seznamovací hry pro děti. Praha: Grada.
- Kolařík, M. (2019). Interakční psychologický výcvik. 2., doplněné a přepracované vydání. Praha: Grada.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuze, skupinová práce, praktická cvičení – simulace herních aktivit, zážitková pedagogika, případové studie.
- Metody hodnocení
- Hodnocení praktických dovedností. Podrobnější informace budou sděleny při prvním setkání.
- Informace učitele
- Konzultace: E-mailem, přes MS Teams, po výuce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2024/UPPVIK074