CVABKRHP Řízení hotelového provozu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2023
Rozsah
12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Lubomír Schellong, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Rozvrh
Pá 13. 10. 13:55–15:30 B101, So 11. 11. 13:55–15:30 B101, So 9. 12. 13:55–15:30 B101
Předpoklady
FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( K ) && ( ROCNIK ( 2 ) || ROCNIK ( 3 ))
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 26/15, pouze zareg.: 3/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání základních znalostí o řízení provozu hotelu a dalších ubytovacích zařízení. Představuje studentům ubytovací zařízení jako organizovaný systém, zajišťující hostům komplexní služby (ubytovací, stravovací, doplňkové, wellness a volnočasové aktivity, aj.). Cílem předmětu je seznámit studenty s řízením procesů všech pracovních úseků hotelu. Předmět poskytuje znalosti z oblasti hotelnictví, gastronomie a lázeňství, tvorby nabídky a propagace hotelového produktu. Studenti získají znalosti o organizaci kongresových služeb, společenských gastronomických akcí a tvorbě nabídky lázeňských služeb.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- identifikovat a shrnout důležité rysy managementu hotelnictví;
- určit a popsat současné domácí a zahraniční trendy v hotelnictví;
- popsat faktory, jež ovlivňují řízení ubytovacích služeb;
- aplikovat manažerské principy na praktický problém;
- analyzovat současné vědecké poznatky v oblasti řízení hotelu.
Osnova
  • 1. Způsoby provozování ubytovacích zařízení, organizace a řízení procesů v hotelnictví.
    2. Klasifikace a kategorizace ubytovacích zařízení.
    3. Charakteristika a řízení hotelového provozu, organizační struktura, správní činnosti a technický úsek hotelu.
    4. Organizace a řízení subjektů v lázeňství, řízení lázeňského hotelu.
    5. Ubytovací úsek hotelu, služby recepce a vrátnice.
    6. Distribuční systémy v hotelnictví, rezervační činnost hotelu.
    7. Marketing v hotelnictví a marketingová komunikace.
    8. Úsek hotelových pokojů, housekeeping.
    9. Péče o hosty se specifickými požadavky.
    10. Management stravovacích služeb hotelu.
    11. Organizace hotelových společenských a gastronomických akcí, organizace kongresů a konferencí.
    12. Nabídka doplňkových služeb hotelu, hotelové eventy a hotelové animace, služby wellness a spa.
    13. Nové trendy v hotelnictví.
Literatura
    povinná literatura
  • KOSTKOVÁ, M. Management hotelového provozu. Online. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-633-5. [citováno 2024-04-24] info
  • NEUFUS, J a F. KŘÍŽEK. Moderní hotelový management. Online. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3868-0. [citováno 2024-04-24] info
  • MLEJNKOVÁ, L. a kol. Služby společného stravování. Online. Praha: VŠE, 2009. ISBN 978-80-245-1592-2. [citováno 2024-04-24] info
  • BERÁNEK, J. a P. KOTEK. Řízení hotelového provozu. Online. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-86724-30-0. [citováno 2024-04-24] info
  • ZIMÁKOVÁ, B. Food & Beverage management. Online. Praha: VŠH, 2006. ISBN 978-80-86578-55-2. [citováno 2024-04-24] info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Online. II. Praha: Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-05-1. [citováno 2024-04-24] info
    doporučená literatura
  • PATÚŠ, P. a M. GÚČIK. Manažment prevádzky pohostinského zariadenia. Online. Banská Bystrica: Slovak-Swiss Tourism, 2011. ISBN 80-89090-84-6. [citováno 2024-04-24] info
  • BUREŠOVÁ, P. Banketní a cateringové služby. Online. Praha: VŠH, 2010. ISBN 978-80-87411-11-7. [citováno 2024-04-24] info
  • HASSANIEN, A., C. DALE a A. CLARKE. Hospitality Business Development. Online. Oxford: Elsevier L.t.d., 2010. ISBN 978-1-85617-69-5. [citováno 2024-04-24] info
  • SHEELA, A. M. Economics of Hotel Management. Online. New Delhi: New Age International Ltd., 2008. ISBN 978-81-2241-419-6. [citováno 2024-04-24] info
  • METZ, R. a kol. Restaurace a host. Online. Praha: Sobotáles, 2008. ISBN 978-80-86706-18-4. [citováno 2024-04-24] info
  • ČERNÝ, J., KRUPIČKA, J. Moderní hotel. Online. Úvaly: Ratio, 2004. ISBN 80-86351-07-6. [citováno 2024-04-24] info
  • ORIEŠKA, J. Kongresový cestovný ruch. Online. Banská Bystrica: UMB EkF, 2001. ISBN 80-8055-516-8. [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
Přednášení
Přednáška s aktivizací
Expertní přednášky
Metody hodnocení
Známkou
Písemná zkouška
Seminární práce
Informace učitele
Seminární práce, aktivní účast na seminářích, písemná forma zkoušky.
AktivityNáročnost [h]
Konzultace12
Ostatní studijní zátěž60
Přednáška12
Účast na výuce25
Zkouška40
Celkem149
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2023/CVABKRHP