OPF:INMBPOBP Objektové programování - Informace o předmětu
INMBPOBP Objektové programování
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2024
- Rozsah
- 1/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radomír Perzina, Ph.D. (přednášející)
Ing. Radomír Perzina, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Radomír Perzina, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Jan Górecki, Ph.D. - Rozvrh
- St 13:05–13:50 B207
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
INMBPOBP/02: St 15:35–17:10 B207, R. Perzina - Předpoklady
- FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 70/70, pouze zareg.: 1/70 - Mateřské obory/plány
- Manažerská informatika (program OPF, B_MI)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s moderními technikami tvorby programového vybavení, zejména s objektově orientovaným programováním, naučit je vytvářet a používat příslušné datové typy, pracovat s třídami a dynamickými typy, využívat dědičnost a polymorfismus.
- Osnova
- 1. Základní prvky jazyka C#. Metody návrhu programů. Rozdíl mezi procedurálním a objektovým programováním
2. Zapouzdření. Objekty - objektové typy, deklarace třídy, instance třídy, komponenty tříd. Metody - deklarace metod, definování metod. Uživatelské datové typy. Vztahy mezi třídami (asociace, kompozice, dědičnost) a návrh programu z hlediska objektového programování
3. Konstruktor a destruktor. Statické atributy a metody. Přetížení konstruktorů a metod. Dědičnost
4. Operátory - přiřazovací, základní binární, unární, inkrementace a dekrementace, indexování, volání funkce, přetypování. Přetížení operátorů, friend funkce
5. Dynamické datové typy - seznam, zásobník, fronta, strom, množina, kupa, slovník. Iterátory, kontejnery. Přístup ke vnořeným typům (public, protected, private). Dynamická alokace paměti. Operátory pro správu paměti, operátory pro alokaci polí
6. Abstraktní třídy. Virtuální metody. Nevirtuální metody. Časná a pozdní vazba. Polymorfismus
7. Vícenásobná dědičnost. Instance. Konstruktory a destruktory. Vícenásobné dědičnosti. Přetypování ukazatelů
8. Prostory jmen a jejich použití. Práce se soubory, vstup a výstup aplikace
9. Událostmi řízené programování - delegáti, události, zpracování výjímek, atributy
10. Komponenty. Použití vizuálních komponent, formuláře, ovládací prvky
11. Přístup k datům, připojení k databázi a datovým zdrojům
12. Použití XML v prostředí .NET. XML jako datový zdroj. Čtení a zápis datových proudů XML. Serializace a deserializace objektů
13. Vytvoření konkrétní aplikace v C#
- 1. Základní prvky jazyka C#. Metody návrhu programů. Rozdíl mezi procedurálním a objektovým programováním
- Literatura
- povinná literatura
- KAČMÁŘ D. Programujeme .NET aplikace ve Visual Studiu .NET. Computer Press. ISBN 8072265695. info
- ČADA, O. Objektové programování. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2745-5. 2009. info
- doporučená literatura
- NAGEL, CH. a kol. C# 2005 - Programujeme profesionálně. New Yersey: Wiley Publishing, Inc. ISBN 0-7645-7534-1. 2007. info
- SHARP, J. a J. JAGGER. Microsoft Visual C# .NET - krok za krokem. Brno: Mobil Media. ISBN 8086593274. 2002. info
- POKORNÝ J. Úvod do .NET FRAMEWORK. Computer Press. ISBN 8086593169. 2002. info
- Informace učitele
- Semestrální projekt, minimálně 70% účast na seminářích, samostatné zpracování příkladů, vyhledávání a zpracování zdrojů na Internetu, zpracování cizojazyčných zdrojů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2024/INMBPOBP