MAR062S Marketing v cestovním ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2007
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Posluchač se v rámci kurzu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, jeho vnějším i vnitřním prostředím. Seznamuje se s tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, tvorbu nabídky, marketingovou strategii, propagaci a jejich technik, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu na podmínky odvětví cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho využití, formách a základních metodách.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Podnikání v cestovním ruchu.
    2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
    3. Výzkum trhu a analýza.
    4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
    5. Marketingový mix cestovního ruchu.
    6. Propagace v cestovním ruchu.
    7. Marketingový management cestovního ruchu.
    Obsah předmětu:
    1. Podnikání v cestovním ruchu
    Podniky cestovního ruchu. Vnější prostředí podniku cestovního ruchu. Organizační a právní podmínky podnikání v cestovním ruchu. Trh cestovního ruchu, jeho složky a zvláštnosti. Poptávka a nabídka v cestovním ruchu.
    2. Marketing v cestovním ruchu
    Podstata a historický vývoj. Pojmy. Trendy. Marketingový systém cestovního ruchu.

    3. Výzkum trhu a analýza.
    Podstata a členění výzkumu trhu. Výzkum produktu. Výzkum zákazníka.. Výzkum konkurence. Analýza a prognóza vývoje trhu v jednotlivých formách cestovního ruchu. Spotřební chování zákazníka. Psychologie prodeje.
    4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
    Marketingová strategie, tržní segmentace, cílové trhy, umísťování a cíle marketingu cestovního ruchu. Tvorba marketingového plánu.
    5. Marketingový mix cestovního ruchu.
    8 P marketingového mixu služeb cestovního ruchu. Objem a struktura nabídky. Marketingové plánování. Cenová tvorba. Distribuční mix.
    6. Propagace v cestovním ruchu.
    Systém podpory prodeje v cestovním ruchu. Marketingová komunikace. Reklama. Osobní prodej. Publicita a Public Relations. Institucionální podpora propagace cestovního ruchu. Propagační techniky. Výstavy a veletrhy.
    7. Marketingový management cestovního ruchu.
    Marketingový management, hodnocení a kontrola.

    Využití elektronických médií:
    V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána tato elektronická média: dataprojektor.
Informace učitele
Požadavky na absolvování předmětu:
Vypracování projektu nebo eseje dle zadání vyučujícího v rozsahu cca 10 hodin práce studenta. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Odevzdání projektu do konce zápočtového týdne. Podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání projektu, jeho hodnocení je součástí celkového hodnoceni studenta z daného předmětu. Předmět je ukončen ústní zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1991, léto 1992, léto 1993, léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2008.