OPF:MAR062S Marketing v cestovním ruchu - Informace o předmětu
MAR062S Marketing v cestovním ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2007
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (přednášející) - Garance
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Posluchač se v rámci kurzu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, jeho vnějším i vnitřním prostředím. Seznamuje se s tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, tvorbu nabídky, marketingovou strategii, propagaci a jejich technik, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu na podmínky odvětví cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho využití, formách a základních metodách.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Podnikání v cestovním ruchu.
2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
3. Výzkum trhu a analýza.
4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
5. Marketingový mix cestovního ruchu.
6. Propagace v cestovním ruchu.
7. Marketingový management cestovního ruchu.
Obsah předmětu:
1. Podnikání v cestovním ruchu
Podniky cestovního ruchu. Vnější prostředí podniku cestovního ruchu. Organizační a právní podmínky podnikání v cestovním ruchu. Trh cestovního ruchu, jeho složky a zvláštnosti. Poptávka a nabídka v cestovním ruchu.
2. Marketing v cestovním ruchu
Podstata a historický vývoj. Pojmy. Trendy. Marketingový systém cestovního ruchu.
3. Výzkum trhu a analýza.
Podstata a členění výzkumu trhu. Výzkum produktu. Výzkum zákazníka.. Výzkum konkurence. Analýza a prognóza vývoje trhu v jednotlivých formách cestovního ruchu. Spotřební chování zákazníka. Psychologie prodeje.
4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
Marketingová strategie, tržní segmentace, cílové trhy, umísťování a cíle marketingu cestovního ruchu. Tvorba marketingového plánu.
5. Marketingový mix cestovního ruchu.
8 P marketingového mixu služeb cestovního ruchu. Objem a struktura nabídky. Marketingové plánování. Cenová tvorba. Distribuční mix.
6. Propagace v cestovním ruchu.
Systém podpory prodeje v cestovním ruchu. Marketingová komunikace. Reklama. Osobní prodej. Publicita a Public Relations. Institucionální podpora propagace cestovního ruchu. Propagační techniky. Výstavy a veletrhy.
7. Marketingový management cestovního ruchu.
Marketingový management, hodnocení a kontrola.
Využití elektronických médií:
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána tato elektronická média: dataprojektor.
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Požadavky na absolvování předmětu:
Vypracování projektu nebo eseje dle zadání vyučujícího v rozsahu cca 10 hodin práce studenta. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Odevzdání projektu do konce zápočtového týdne. Podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání projektu, jeho hodnocení je součástí celkového hodnoceni studenta z daného předmětu. Předmět je ukončen ústní zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2007/MAR062S