OPF:INF147S Computer Graphics and Design - Course Information
INF147S Computer Graphics and Design
School of Business Administration in KarvinaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Dalibor Hula (lecturer)
Ing. Dalibor Hula (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Dalibor Hula
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 9 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy počítačové grafiky a se způsobem použití technických a programových prostředků grafiky. Výuka předmětu je zaměřena na pravděpodobnou praktickou potřebu posluchačů při práci se systémy využívajícími počítačovou grafiku. Na seminářích budou studenti přednášenou látku ověřovat na počítačích a přitom získávat praktickou dovednost v práci s grafickými aplikacemi.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Sféry využití počítačové grafiky.
2. Technická zařízení.
3. Dvojrozměrná grafika.
4. Modelování trojrozměrných těles.
5. Algoritmy transformování.
6. Algoritmy a metody generace obrázků.
7. Script - jazyky využívané v počítačové grafice.
8. Virtuální realita a perspektivy rozvoje počítačové grafiky.
Obsah předmětu:
1. Sféry využití počítačové grafiky. Grafické systémy v ekonomice, strojírenství, stavebnictví a architektuře; geografické informační systémy.
2. Technická zařízení. Komponenty důležité pro počítačovou grafiku. Zrychlovače. Zařízení pro vstup a výstup grafických údajů. Historie rozvoje grafického hardwaru.
3. Dvojrozměrná grafika. Rastrová a vektorová grafika. Formáty obrázků. Programy pracující s dvojrozměrnou grafikou.
4. Modelování trojrozměrných těles. Drátové, plošné a objemové modely. B-REP a CSG typy objemových modelů.
5. Algoritmy transformování. Matematické rovnice využívané v počítačové grafice. Transformování těles a Booleanovy operace.
6. Algoritmy a metody generace obrázků. Popis scény. Osvětlovací modely. Stínování, paměť hloubky. Ray-tracing a radiozita.
7. Script - jazyky využívané v počítačové grafice. Modelovače a jazyky popisující grafické scény. Jazyk POV-Ray.
8. Virtuální realita a perspektivy rozvoje počítačové grafiky.
Při přednáškách je využíváno prezentační zařízení a PC. Výuka seminářů probíhá na počítači vybavených učebnách. Studijní materiály jsou dostupné v elektronické podobě prostřednictvím fakultní počítačové sítě.
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- PARTSKHALADZE, G. Základy počítačové grafiky. Skripta OPF. Karviná, 2000. ISBN 80-7248-096-0. info
- recommended literature
- ŽÁRA, J., BENEŠ, B., FENKEL, P. Moderní počítačová grafika. Brno Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/INF147S