OPF:KCJ102S Němčina - 2.část - Informace o předmětu
KCJ102S Němčina - 2.část
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2008
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. David Martinek (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irina Ruberova (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL)
- Firemní finance (program OPF, B_EKOMAN)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Cílem výuky v 1. ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky z profesního jazyka ZDfB.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Ein Dienstleistungsauftrag
2. Betriebsalltag
3. Sicherheit am Arbeitsplatz
4. Marketing und Werbung
Struktur der Übung:
1. Outsourcing -ja oder nein
2. Analyse von Lebenslauf und Anschreiben /eigene Erstellung
3. Bewerbungstraining (Persönlichkeitstraining, Selbstpräsentation)
4. Werbung/Marketing
Obsah předmětu:
1. Ein Dienstleistungsauftrag
Outsourcing -ano nebo ne. U veletržního stánku. Kontakty na veletrhu.Srovnání nabídek.
2. Betriebsalltag
Běžný pracovní den. Informační rozhovory. Nepřítomnost na pracovišti. Personální záležitosti a problémy na pracovišti.
3. Sicherheit am Arbeitsplatz
Značky zákazové a příkazové a jejich využití nejen při bezpečnosti práce. Bezpečnostní opatření a zařízení. Nehody.
4. Marketing und Werbung
Marketing a reklama. Jméno značky, inzeráty a vlastnosti výrobků. Nové možnosti odbytu.
Inhalt der Übung:
1. Es sollen Entscheidungen getroffen werden, ob Outsourcing ja oder nein. Weiter sollen die Studenten fähig sein, Kontakte auf der Messe aufzunehmen und Angebote miteinander vergleichen.
2. Analyse von Lebenslauf und Anschreiben /eigene Erstellung
Lebensläufe werden zum Vergleich vorgelegt, verglichen und untersucht. Hierbei sollen die Studenten ein Gespür für das Erstellen von Lebensläufen und Anschreiben gewinnen und auf die eigene Bewerbung vorbereitet werden. Sie fertigen am Ende selbst eine solche Bewerbungsmappe an.
3. Bewerbungstraining (Persönlichkeitstraining, Selbstpräsentation)
Anhand von Persönlichkeitstest wird ein eigenes Profil erstellt, das auf ein Vorstellungsgespräch und mögliche Fragen vorbereitet.
4. Werbung/Marketing
Anhand von Zeitungs- und Fernsehwerbung aus Deutschland wird das Thema Werbung behandelt. Werbemittel, Strategien, Ziele und Zielgruppen werden gefunden und analysiert. Als abschließende Übung wird eine eigene Werbung für ein bestimmtes Produkt entworfen.
Studenti používají internet při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim budou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, kde najdou podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Dále mají možnost využít multimediálních slovníku na internetu http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Literatura
- povinná literatura
- BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0. info
- doporučená literatura
- BÜRGER, J. a kol. Česko-německý a německo český hospodářský slovník. Plzeň: Fraus, 1998. ISBN 80-85784-29-7. info
- Informace učitele
- Pro získání zápočtu musí studenti při dvou průběžných a závěrečném testu získat minimálně 60 bodů z celkového počtu 100 bodů (20 + 20 + 60). Dále studenti podle individuálních pokynů vyučujícího vystoupí s ústním referátem ke zvolenému tématu, příp. jej odevzdají v písemné formě do konce výuky v semestru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/KCJ102S