KCJK104S Němčina - 4.část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
Seminář 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: zk.
Garance
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 pokročilí Cílem výuky v 2. ročníku je docílit u studentů B2 úrovně. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    A: Trénink komunikačních dovedností při řešení pracovních úkolů v německé firmě
    B: Nácvik obchodní korespondence
    Obsah předmětu:
    Ad A)
    1. Zahlungsabwicklung
    Internationaler Zahlungsverkehr
    Das Akkreditiv.
    Wo bleibt das Akkreditiv?
    Zwischenfälle
    Partner von Allweiler: Dieter Karl, Deutsche Bank Singen
    2. Anfragen und Auskünfte rund um den Auftrag
    Zeitplanung
    Überarbeitung der Planung
    Maßnahmen zur Termineinhaltung
    Menschen bei Allweiler: Wolfgang Blank, Auftragslogistik
    3. Unfallgefahren am Arbeitsplatz
    Verhalten bei Unfall und Brand
    Antrag an den Betriebsrat
    Ein Arbeitsunfall: Mitbestimmungsrechte des Betriebsrats
    4. Projektplanung, Abfolge, Stand
    Der Produktionsprozess
    Die Pumpen auf den Prüfstand
    Bewertung des Projektverlaufs, Bilanz ziehen
    Menschen bei Allweiler: Johann Engelmann. Leiter der Abteilung Kundendienst
    Ad B)
    1. Formelle Seite der Briefgestaltung
    2. Anfrage
    3. Angebot
    4. Werbebrief
    5. Bestellung
    6. Auftragsbestätigung
    7. Widerruf
    8. Änderung der Bestellung
    9. Ablehnung der Bestellung
    10. Reklamation
    11. Mahnung
Literatura
    povinná literatura
  • BOBÁKOVÁ, H. Deutsche Handelskorrespondenz. Karviná: SU OPF, 2003. ISBN 80-7248-178-9. info
  • BECKER/ BRAUNERT. Dialog Beruf 3. Max Hueber Verlag, 1998. ISBN 3-19-001592-9. info
    doporučená literatura
  • HÖPPNEROVÁ, V. Deutsch in der Wirtschaft. Scientia. Praha: pedagogické nakladatelství, 1993. info
  • ZLÁMAL, J. Odborný slovník N - Č a Č - N z oblasti ekonomické, finanční a právní. Praha: Linde, 1993. info
  • GRABMÜLLER, M., RÁDL, R. Ekonomický slovník N - Č a Č - N. Strakonice: Agentura JIRCO, 1992. info
  • KETTNEROVÁ, D., TESAŘOVÁ, L. Němčina pro komerční praxi. Praha: Economia, 1991. ISBN 80-85378-05-1. info
  • ONDRČKOVÁ, E. Nemčina v manažérskej a podnikateľskej praxi + slovník ekonomických termínov. Bratislava: Aktuell, 1991. info
  • NICOLAS, G., SPRENGER, M., WEERMANN, W. Wirtschaft - auf deutsch. München: Klett-Verlag, 1991. ISBN 3-12-675215-2. info
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - předmět je ukončen zápočtem a soubornou zkouškou. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
původní hodnocení: souborná zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009.