OPF:MAR109 Sales and Market Psychology - Course Information
MAR109 Sales and Market Psychology
School of Business Administration in KarvinaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je objasnit řízení prodejních činností, přispět k pochopení psychologických aspektů obchodního jednání a prodeje, které je možno použít ke zvýšení efektivnosti a účinnosti prodeje.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Psychologie prodeje a trhu jako aplikovaná psychologická disciplína
2. Metody výzkumu trhu. Trh a jeho psychologická charakteristika.
3. Člověk v roli zákazníka. Spotřebitelské chování.
4. Poznání a typologie zákazníka
5. Psychologické faktory ovlivňující spotřebitelské chování
6. Psychologické aspekty obchodního jednání
7. Segmentační kriteria trhu
8. Psychologické aspekty propagace a reklamy
9. Cena a její vnímání
10. Profil zákazníka
11. Prezentace prodejce a firmy
Obsah kurzu:
1. Psychologie prodeje a trhu jako aplikovaná psychologická disciplína
Vývoj a definice oboru. Základní pojmový aparát.
2. Metody výzkumu trhu. Trh a jeho psychologická charakteristika.
Přehled metod sloužících k identifikaci trhu i zákazníka. Typy výzkumu.
3. Člověk v roli zákazníka. Spotřebitelské chování.
Zdroje spotřebitelského chování, sociální prostředí a význam sociálních vztahů. Sebeobrana spotřebitele.
4. Poznání a typologie zákazníka
Psychologická podstata osobnosti zákazníka. Typologie Kretschmera, Sheldona, Gretze -Drozdecka. Způsoby jednání se zákazníky. První dojem.
5. Psychologické faktory ovlivňující spotřebitelské chování
Struktura motivace dle Pardela, Hrabovského. Maslowova pyramida potřeb v aplikaci na spotřební chování.
6. Psychologické aspekty obchodního jednání
Strategie prodeje. Psychické nároky na obchodní činnost. Průběh a stupně obchodního rozhovoru. IDQ.
7. Segmentační kriteria trhu
Popisná kriteria, vymezující kriteria podle chování.
8. Psychologické aspekty propagace a reklamy
Podmínky ovlivňující propagační působení. Propagace a komunikace. Image výrobku či služby. Obal a jeho vliv na vnímání výrobku.
9. Cena a její vnímání
Spokojenost. Mapy vnímání výrobku. Ponákupní chování.
10. Profil zákazníka
Teritoriální specifika obchodního jednání. Vlivy kultury a subkultur na spotřební chování. Tradice, společenské zvyklosti ve světle obchodního jednání. Sémantický diferenciál.
11. Prezentace prodejce a firmy
Psychologické bariéry při navázání kontaktu, zásady účinného jednání s lidmi. Žebříček komunikační efektivnosti.Výcvik prodejních činností.
V rámci výuky kurzu ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
- Struktura výkladu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/MAR109