MARK106 Logistika

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
Přednáška 10 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Radek Jureček (přednášející)
prof. Ing. František Němec, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Ing. František Němec, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Zvládnout základní pojmy a přístupy využívané v logistice. Pochopit význam logistiky jako filozofie podnikání. Porozumět základním metodám a logistickým přístupům. Položit důraz na vybrané metody a jejich aplikace při praktickém využití. Vysvětlit na praktických příkladech moderní způsoby a metody řešení logistických problémů v souvislostech navazujících na trh a marketingové pojetí řízení.
    1. Vymezení obsahu kurzu Logistiky
    2. Ekonomický význam logistiky
    3. Marketingová logistika
    4. Distribuční logistika
    5. Podmínky ekonomického chování v globálním prostředí
    6. Logistické přístupy ve výrobě
    7. Optimalizace logistického řetězce
    8. Informační zajištění logistických systémů
    9. Logistika výrobních procesů
    10. Metoda Just-in-time
    11. Kanban systémy
    12. Význam standardizace pro logistiku
    13. Podpůrné techniky logistiky
    14. Logistika jako filozofie podnikání
Literatura
    povinná literatura
  • NĚMEC F. Výrobní logistika pro ekonomy. Karviná: OPF SU, 2002. ISBN 80-7248- 141-X. info
  • NĚMEC F. Logistické procesy. Karviná: OPF SLU, 2001. ISBN 80-7248-128. info
  • PERNICA, P. Logistický management. Praha: Radix, 1998. ISBN 80-86031-13-6. info
  • NĚMEC, F. Logistika. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-24-7. info
    doporučená literatura
  • LAMBERT, D., M., STOCK, J., R., ELLRAM, L., M. Fundamentals of Logistics Management. Irwin/McGraw-Hill, 1998. ISBN 0-256-14117-7. info
  • ROSENAU, M., D. Successful Project Management. New York: John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29304-0. info
  • SHULTE, CH. Logistika. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85-605-87-2. info
Informace učitele
Během semestru píší posluchači kontrolní test (hodnocení 0 - 40 bodů) v době řádného konání přednášky nebo semináře. Rovněž odevzdají seminární práci, která jim je na určité téma. Ve zkouškovém období v řádně vypsaném termínu vykonají posluchači závěrečný test (hodnocení 0 - 60 bodů). Podmínkou připuštění k závěrečnému kreditnímu testu je odevzdání seminární práce. Výsledky kontrolního a kreditního testu slouží jako návrh pro celkové hodnocení. Předmět je ukončen závěrečnou písemnou zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/MARK106