MARPPDC Practical Skills in Tourism

School of Business Administration in Karvina
Summer 2008
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač se během 3 týdenní řízené odborné praxe (15 pracovních dní) seznámí s pracovním chodem organizace. Předpokládá se v rámci možností organizace zapojení studenta do provozní činnosti na pracovišti. Účelem odborné praxe je doplnění teoretických znalostí o praktické zkušenosti s prací v organizaci cestovního ruchu.
Syllabus (in Czech)
  • den
    Organizace a řízení organizace: firemní směrnice, pracovní postupy, poštovní a administrativní agenda, mzdy, náklady, práce účtárny, vyúčtování daní, soudy a arbitráže.
    2. den
    Práce se základními zákony a vyhláškami: Zákoník práce, Obchodní zákon, Živnostenský zákon a ostatní předpisy týkající se provozu cestovní kanceláře, agentury, informačního centra.
    3. den
    Výzkum trhu: výzkum konkurence, výzkum tržních příležitostí, marketingová strategie, marketingový plán činnosti.
    4. den
    Příprava produktu: dodavatelsko odběratelské vztahy (dodavatelé i klientela), marketingová komunikace.
    5. den
    Příprava prodeje: pracovní metody a postupy, cenové kalkulace, katalog, propagace, Public Relations.
    6. den
    Informační systém organizace cestovního ruchu: využití softwaru PC.
    7. den
    Prodej: produkt, technika prodeje (všeobecné a záruční podmínky, cestovní smlouva, odbavení akce, stornopoplatky.
    8. den
    Styk se zákazníky: druhy a charakteristiky osobnosti zákazníků, komunikace, stížnosti a reklamace.
    9. den
    Doplňkové služby v cestovním ruchu: dopravní ceniny, vstupenky, publikace, mapy, upomínkové předměty apod.
    10. den
    Touroperátorská činnost a dealerský prodej v cestovní kanceláři: smlouvy, provize a penále.
    11. den
    Organizace a řízení prodejní cestovní agentury (informačního centra): smlouvy, provize a penále.
    12. den
    Vyúčtování akce: výsledná kalkulace a vyúčtování, výnosy a ztráty, kontrolní činnost, vymáhání plateb.
    13. den
    Vyhodnocení činnosti a plán rozvoje organizace cestovního ruchu: vyhodnocení dotazníků spokojenosti, vyhodnocení výzkumu trhu a klientely, koordinace plánů na další období.
    14. den
    Práce s průvodci cestovního ruchu (kontakt, školení, organizování sebevzdělávání, odměny, kategorizace, zprostředkování prodeje zájezdů).
    15. den
    Profesní růst pracovníků organizace cestovního ruchu, školení zaměstnanců ap.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/MARPPDC