SV674 Non-profit Organisations

School of Business Administration in Karvina
Summer 2008
Extent and Intensity
2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Departament of Economics and Public Administration – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Tento kurz si klade za cíl zdůraznit specifické postavení neziskových organizací v naší společnosti. Efektivní působení těchto organizací v tržním prostředí nevyhnutelně vyžaduje aplikaci i obvyklých tržních metod, například marketingu. Marketing uplatňovaný v neziskových organizacích, umožňuje nalézat specifické způsoby a nástroje, vedoucí k dosažení cílů organizace. V neziskových organizacích jsou cíle spojeny s plněním jejich poslání a s existenčními motivy. Posluchači budou seznámeni se specifiky neziskových organizací při analýze trhu, identifikaci cílových zákazníků, budování tržní pozice, vytváření marketingových strategií a naplňování marketingového mixu.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Charakteristika neziskové organizace.
    2. Marketing v neziskových organizacích
    3. Efektivní plánování
    4. Výzkum trhu neziskových organizací
    5. Vnitřní a vnější prostředí neziskových organizací
    6. Produkt neziskových organizací
    7. Specifika cenové a distribuční politiky neziskových organizací
    8. Komunikace neziskových organizací
    9. Lidé
    10. Image neziskové organizace
    11. Kontroling jako nástroj řízení neziskové organizace
    12. Neziskový marketing

    Obsah kurzu:
    1. Charakteristika neziskové organizace
    Místo a význam neziskových organizací. Postavení neziskových organizací v ČR. Základní typy neziskových organizací. Zdroje financování činností neziskových organizací.
    2. Marketing v neziskových organizacích
    Vývoj marketingové koncepce. Specifika marketingu služeb. Marketingové aktivity v neziskových organizacích. Tržní segmentace.
    3. Efektivní plánování
    Strategické plánování. Tržní segmentace. Stanovení poslání a cílů organizace. Analýza trendů. Marketingová strategie. Marketingový plán.
    4. Výzkum trhu neziskových organizací
    Vnitřní informační systém. Proces výzkumu trhu a metody výzkumu trhu.
    5. Vnitřní a vnější prostředí neziskových organizací
    Situační analýza neziskových organizací. Analýza SWOT.
    6. Produkt neziskových organizací
    Definice produktu. Analýza nabídky produktů (služeb). Strategie produktu. Životní cyklus produktu.
    7. Specifika cenové a distribuční strategie v neziskových organizacích
    Faktory ovlivňující rozhodování o cenách. Cenové strategie. Podstata a význam distribučních cest. Flexibilita spotřeby jako faktor umístění. Řízení distribučních kanálů.
    8. Komunikace neziskových organizací
    Komunikační proces. Nástroje komunikačního mixu a specifika jejich uplatnění u neziskových organizací.
    9. Lidé
    Význam zaměstnanců pro nabídku služeb. Klienti neziskových organizací. Interní marketing.
    10. Image neziskové organizace
    Pojem a podstata image. Podniková kultura a podniková identita. Význam materiálního prostředí. Marketing vztahů.
    11. Kontroling jako nástroj řízení neziskových organizací
    Východiska a funkce kontrolingu. Ukazovatele a nástroje kontrolingu.
    12. Neziskový marketing
    Podstata neziskového marketingu. Marketing myšlenek a sociální marketing.

    V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou elektronická média využívána.
Literature
    required literature
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
  • ČIHOVSKÁ, V., HANULÁKOVÁ, E., HARNA, I.,LIPIANSKÁ, J. Marketing neziskových organizací. Bratislava: EUROUNION, 1999. ISBN 80-88984-04-1. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1990, Summer 1991, Winter 1991, Summer 1992, Winter 1992, Summer 1993, Winter 1993, Summer 1994, Winter 1994, Summer 1995, Winter 1995, Summer 1996, Winter 1996, Summer 1997, Winter 1997, Summer 1998, Winter 1998, Summer 1999, Winter 1999, Summer 2000, Winter 2000, Summer 2001, Winter 2001, Summer 2002, Winter 2002, Summer 2003, Winter 2003, Summer 2004, Winter 2004, Summer 2005, Winter 2005, Summer 2006, Winter 2006, Summer 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/SV674