OPF:KCJK402S Španělština - 2.část - Informace o předmětu
KCJK402S Španělština - 2.část
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2009
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL)
- Firemní finance (program OPF, B_EKOMAN)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 1.2 středně pokročilí V návaznosti na 1. část se rozšiřují a upevňují jazykové struktury a dovednosti na pokročilé úrovni. Rozšiřují se znalosti o životě španělsky hovořících zemí. Důraz je kladen na rozvíjení a harmonizaci jazykových dovedností - čtení, psaní, poslech, mluvení a na práci s autentickým publicistickým textem. Předmět vede studenty k uvědomělému a cílevědomému používání jazyka v komunikaci jak z hlediska plynulosti, tak správnosti.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Salud y dieta
2. Viajar
3. Contar la vida
4. La gran Ciudad
Obsah předmětu:
1. Salud y dieta
Novela
Animar, tranquilizar, consejos, sugerencias, frequencia, deseos, lamentación, ojalá + subjuntivo, siempre que + subj. (condicionales).
2. Viajar
Diario
Ponerse de acuerdo para hacer algo, hipótesis, fastidio, aconsejar, opinar.
Mientras + indicativo (temporales), es mejor + infinitivo, es mejor que + subj., lo más seguro es que + subj., quedar en (que) + Indicativo.
3. Contar la vida
Textos periodísticos
Contar una conversación, interesarse por alguien, transmitir información, transmitir órdenes.
Estilo indirecto, uso de "al cabo de?, más tarde, dentor de, etc."
4. La gran ciudad
Ensayo
Pedir explicaciones, disculparse y responder, sentir, lamentar.
Perdona que + subj., siento+infinitivo, siento que + subj., como si + préterito imperfekto de subjuntivo, expresión de la consecuencia.
Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Literatura
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Informace učitele
- Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/KCJK402S