OPF:MAR005 Marketing Correspondence - Course Information
MAR005 Marketing Correspondence
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 1/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
7. Tvorba reklamních textů
8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
9. Korespondence na pracovním trhu
10.Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
11.Osobní dopisy řídících pracovníků
12.Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
Obsah kurzu:
1.Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
Formy, druhy účel a význam písemných sdělení v průběhu jednotlivých marketingových činností a při zabezpečování marketingových cílů firmy
2.Zásady správné tvorby písemného sdělení
Funkční ekonomický styl- jazyk, sloh a stylizace. Psychologické aspekty písemné komunikace.
3.Význam a znalost normalizované úpravy písemností
Obchodní písemnosti podle norem ČR a EU. Základní pravidla psaní na PC.
4.Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
Marketingové poslání písemností. Stavba, úprava a stylizace, druhy, podepisování. Úprava písemností pro tisk, statě, články odborné práce.
5.Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
Dokladování vyhledávání zákazníků a obchodních partnerů. Poptávka, nabídka (vyžádaná, nevyžádaná), inzertní sdělení, potvrzení objednávky, kupní smlouva.
6.Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
Uzavírání a plnění kupních smluv a jejích řešení. Odvolávka a přepravní dispozice, návěští, urgence, reklamace, upomínka, písemné formy prezentace produktů.
7.Tvorba reklamních textů
Příprava, všeobecné zásady, metodika tvorby, základní druhy a formy.
8.Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
Písemná sdělení manažerů při marketingové organizaci a řízení firmy. Aktivity a formy Public Relations.
9.Korespondence na pracovním trhu
Získávání a příjem nových pracovníků- nabídka volných míst, žádost o místo, životopis, pracovní smlouva. Ukončení pracovního poměru dohodou, výpovědí a další způsoby. Pracovní posudek. Jednoduché právní listiny.
10.Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
Základní cíle a formy - Public Relations. Podpora prodeje, internetová reklama.
11.Osobní dopisy řídících pracovníků
Význam osobních dopisů při řešení marketingových firemních cílů, jejich druhy, úprava, účel, stylizace.
12.Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
Mailing a vyřizování korespondence prostřednictvím PC. Aktuální problémy podle výběru posluchačů.
Kurz je vyučován v počítačové učebně.
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
- Český normalizační institut. Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovaných textovými editory. Praha: Český normalizační institut, 1997. info
- KULDOVÁ, O., FLEISCHMANNOVÁ, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. Praha: Fortuna, 1995. ISBN 80-7165-192-X. info
- ŠTIKOVÁ, S. Obchodní korespondence I. Plzeň: Korespondent, 1993. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/MAR005