OPF:MARPRJA Řízení jakosti A - Informace o předmětu
MARPRJA Řízení jakosti A
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2009
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Dr. Ing. Marie Gabryšová (přednášející)
Ing. Zdeněk Bednarčík (cvičící)
Mgr. Klára Václavínková (cvičící) - Garance
- Dr. Ing. Marie Gabryšová
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Firemní finance (program OPF, B_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Řízení logistiky (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Předmět vede studenty k poznání společenského významu jakosti, seznamuje s ukazateli jakosti, se strukturou současného řízení jakosti v rámci republiky s přihlédnutím k vývojovým tendencím a požadavkům vyplývajícím ze spolupráce se zeměmi EU. Poznatky jsou rozšířeny o moderní principy zabezpečování jakosti ve vyspělých státech světa (Japonska, USA, Západní Evropy), aby studenti získali všeobecnou orientaci o problematice jakosti. Důležitost sledování a řízení jakosti výrobků je zvýrazněna konkrétním výpočtem ztrát, které vznikají nespokojeností zákazníka a zhoršením dobrého jména firmy. Studenti jsou tak výrazně motivováni pro důsledné sledování a řízení jakosti a tím je vytvářen základ pro zkvalitnění jakosti výrobků, služeb a vztahů v celospolečenském rozměru.
- Osnova
1. Význam a vývoj jakosti.
2. Podpora politiky jakosti v Evropě
3. Státní politika jakosti v ČR.
4. Evropská a národní ceny za jakost.
5. Systém akreditace, zkušebnictví a certifikace, normy ISO 9000, ISO 14000.
6. Příručka jakosti
7. ISO 22000, HCCP, ostatní normy jakosti
8. Audity
9. TQM
10. Metody a nástroje zlepšování kvality.
11. Náklady na jakost.
12. Role vědního managementu v zabezpečování kvality a etické základy jakosti
1. Základní úkoly a cíle nákupu
2. Specifika nákupních trhů organizací
3. Základní modely nákupního chování organizací
4. Nákupní centrum a nové tendence v modelování nákupního chování
5. Marketingové pojetí nákupu
6. Nákupní marketingový výzkum
7. Tvorba strategického plánu
8. Rozhodování o potřebách
9. Metody zkvalitňování hmotných toků
10. Řízení nákupu
11. Osobnost nákupce
12. Elektronické nakupování
13. Přednáška odborníka z praxe
- Literatura
- povinná literatura
- GABRYŠOVÁ, M. Řízení jakosti A. Distanční studijní opora. Karviná: OPF SU, 2009. info
- doporučená literatura
- GABRYŠOVÁ, M. TQM. Komplexné manažerstvo kvality, Manažerstvo kvality, história, koncepty, metody. Bratislava: Mateides a kol.,, 2006. ISBN 80-8057-656-4. info
- NENADÁL, J. Základy managementu jakosti. Ostrava: VŠB TU, 2005. ISBN 80-248-0969-9. info
- NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-110-0. info
- PETŘÍKOVÁ, R. Lidé - zdroj kvality, znalostí a podnikových výkonů. Ostrava: Dům techniky, 2002. ISBN 80-02-01490-1. info
- Informace učitele
- průběžný test, 70% účast na seminářích, písemná forma zkoušky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/MARPRJA