OPF:MARPRJA Quality management A - Course Information
MARPRJA Quality management A
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Dr. Ing. Marie Gabryšová (lecturer)
Ing. Zdeněk Bednarčík (seminar tutor)
Mgr. Klára Václavínková (seminar tutor) - Guaranteed by
- Dr. Ing. Marie Gabryšová
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economy of Tourism (programme OPF, B_EKOMAN)
- Corporate Finance (programme OPF, B_EKOMAN)
- Hotel Industry (programme OPF, B6503GAHOT)
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Logistics Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Předmět vede studenty k poznání společenského významu jakosti, seznamuje s ukazateli jakosti, se strukturou současného řízení jakosti v rámci republiky s přihlédnutím k vývojovým tendencím a požadavkům vyplývajícím ze spolupráce se zeměmi EU. Poznatky jsou rozšířeny o moderní principy zabezpečování jakosti ve vyspělých státech světa (Japonska, USA, Západní Evropy), aby studenti získali všeobecnou orientaci o problematice jakosti. Důležitost sledování a řízení jakosti výrobků je zvýrazněna konkrétním výpočtem ztrát, které vznikají nespokojeností zákazníka a zhoršením dobrého jména firmy. Studenti jsou tak výrazně motivováni pro důsledné sledování a řízení jakosti a tím je vytvářen základ pro zkvalitnění jakosti výrobků, služeb a vztahů v celospolečenském rozměru.
- Syllabus (in Czech)
1. Význam a vývoj jakosti.
2. Podpora politiky jakosti v Evropě
3. Státní politika jakosti v ČR.
4. Evropská a národní ceny za jakost.
5. Systém akreditace, zkušebnictví a certifikace, normy ISO 9000, ISO 14000.
6. Příručka jakosti
7. ISO 22000, HCCP, ostatní normy jakosti
8. Audity
9. TQM
10. Metody a nástroje zlepšování kvality.
11. Náklady na jakost.
12. Role vědního managementu v zabezpečování kvality a etické základy jakosti
1. Základní úkoly a cíle nákupu
2. Specifika nákupních trhů organizací
3. Základní modely nákupního chování organizací
4. Nákupní centrum a nové tendence v modelování nákupního chování
5. Marketingové pojetí nákupu
6. Nákupní marketingový výzkum
7. Tvorba strategického plánu
8. Rozhodování o potřebách
9. Metody zkvalitňování hmotných toků
10. Řízení nákupu
11. Osobnost nákupce
12. Elektronické nakupování
13. Přednáška odborníka z praxe
- Literature
- required literature
- GABRYŠOVÁ, M. Řízení jakosti A. Distanční studijní opora. Karviná: OPF SU, 2009. info
- recommended literature
- GABRYŠOVÁ, M. TQM. Komplexné manažerstvo kvality, Manažerstvo kvality, história, koncepty, metody. Bratislava: Mateides a kol.,, 2006. ISBN 80-8057-656-4. info
- NENADÁL, J. Základy managementu jakosti. Ostrava: VŠB TU, 2005. ISBN 80-248-0969-9. info
- NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-110-0. info
- PETŘÍKOVÁ, R. Lidé - zdroj kvality, znalostí a podnikových výkonů. Ostrava: Dům techniky, 2002. ISBN 80-02-01490-1. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/MARPRJA