SVPAND Andragogika

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2009
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
PhDr. Bohumil Fiala, Ph.D.
Katedra ekonomie a veřejné správy – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je, aby studenti získali základní vědomosti z oblasti výchovy a vzdělávání dospělých. Na základě osvojených poznatků mohou posluchači v kombinaci s vědomostmi, které získají u jiných kurzů oborů, pracovat s dospělými lidmi v procesu jejich výchovy a vzdělávání. Výuka je realizována ve dvou relativně samostatných i propojených rovinách: v rovině výkladové (přednášky pokrývající klíčové tématické okruhy předmětu) a v rovině analytické (semináře opřené o systematický rozbor vybraných textů z andragogiky).
Osnova
  • 1. Metodický a motivační úvod do předmětu
    2. Úvod do problematiky výchovy a vzdělávání dospělých - 1. část
    3. Úvod do problematiky výchovy a vzdělávání dospělých - 2. část
    4. Pojetí a dějiny andragogiky
    5. Dospělý
    6. Úloha biologických a sociálních faktorů ve vývoji osobnosti
    7. Výchova dospělých
    8. Platónská paideia
    9. Vzdělávání dospělých - 1. část
    10. Vzdělávání dospělých - 2. část
    11. Vzdělavatelnost dospělých
    12. Rekvalifikace v procesu celoživotního vzdělávání
    13. Konstituování základů teorie vzdělávání dospělých v bývalém Československu
Literatura
    povinná literatura
  • FIALA, B. Vybrané kapitoly z andragogiky, pedagogiky a didaktiky. Karviná: OPF SU, 1999. ISBN 80-7248-052-9. info
  • BOČKOVÁ, V. Antologie textů k andragogice I. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991. ISBN 80-7067-019-3. info
  • PETŘKOVÁ, A. Antologie textů k andragogice II. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991. ISBN 80-7067-128-9. info
    doporučená literatura
  • BENEŠ, M. Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. ISBN 80-86432-03-3. info
  • MUŽÍK, J. Management ve vzdělávání dospělých. Praha: Eurolex Bohemia, 2000. ISBN 80- 86432-009. info
  • MUŽÍK, J. Marketing ve vzdělávání dospělých. Praha: Daha, 1998. ISBN 80-902232-2-2. info
Informace učitele
Průběžný test, veřejná obhajoba seminární práce, jiná studijní zátěž, minimálně 50% účast na seminářích
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014.