OPF:MARPMAR Marketing - Informace o předmětu
MARPMAR Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2012
- Rozsah
- 3/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (přednášející)
Ing. Jan Urbánek (přednášející)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, B_HOSPOL)
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL)
- Firemní finance (program OPF, B_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Řízení logistiky (program OPF, B_EKOMAN)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Účetnictví a daně (program OPF, B_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Předmět Marketing je v tomto případě chápán jako "základy marketingu", tedy jako seznámení se základními pojmy a vztahy této vědní disciplíny a zároveň jako vstupní brána ke všem dalším marketingovým předmětům. Cílem je, aby se studenti po zvládnutí učební látky uměli orientovat v běžné podnikatelské činnosti firem a ostatních organizací očima marketingového pracovníka nebo manažera, aby získali základní znalosti a vědomosti z oblasti marketingu v podobě znalostí nejdůležitějších pojmů a definic, pochopení vztahů a souvislostí a aby byli schopni řešit základní marketingové problémy, které souvisí s uspokojováním potřeb zákazníků a naplňováním podnikatelských cílů firmy.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Podstata, pojetí a funkce marketingu
2. Řízení (management) marketingové činnosti
3. Analýza marketingového prostředí
4. Marketingový informační systém a marketingový výzkum
5. Spotřebitelské trhy a kupní chování spotřebitele
6. Analýza trhů obchodních organizací. Analýza odvětví a konkurence
7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
8. Produkt a produktová politika
9. Výběr a řízení marketingových distribučních cest a logistika trhu
10. Cena, tvorba cenových strategií a programů
11. Komunikační mix
12. Mezinárodní marketing
13. Marketing služeb
- Struktura výkladu:
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- SOLOMON, M., MARSHALL, G., STUART, E. Marketing očima světových marketingových manažerů. Brno: Computer Press, a.s., 2006. ISBN 80-251-1273-X. info
- HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná SU OPF, 2004. ISBN 80-7248-239-4. info
- Informace učitele
- Průběžný test, písemná forma zkoušky, jiná zátěž
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2012/MARPMAR