KCRPMKC Marketing v cestovním ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2013
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (přednášející)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jana Ošková (cvičící)
Ing. Marta Wilczková (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
seminární práce, 60% povinná účast na seminářích, písemná forma zkoušky
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchač se v rámci kurzu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, jeho vnějším i vnitřním prostředím. Seznamuje se s tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, tvorbu nabídky, marketingovou strategii, propagaci a jejich technik, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu na podmínky odvětví cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho využití, formách a základních metodách.
Osnova

  • 1. Podnikání v cestovním ruchu.
    2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
    3. Výzkum trhu a analýza.
    4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
    5. Marketingový mix cestovního ruchu.
    6. Cenová tvorba v odvětví cestovního ruchu.
    7. Distribuční mix v cestovním ruchu.
    8. Lidé a spolupráce organizací v odvětví cestovního ruchu.
    9. Marketingová komunikace.
    10. Komunikační mix v cestovním ruchu 1.
    11. Komunikační mix v cestovním ruchu 2.
    12. Marketingový management cestovního ruchu.
    13. Marketing destinace cestovního ruchu. Marketing v lázeňství.
Literatura
    povinná literatura
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
  • KASPAR, C. Základy cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-5-5. info
  • NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
    doporučená literatura
  • FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
  • Kesner, L.:. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1104-4. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • SEIFERTOVÁ,V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: Jindřich Kraus - Pragoline, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
  • CRHA, I., KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-308-1. info
  • FERNER, F.-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und. Wien: Österreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
  • SCHNABEL, H. Marketing v praxi. Praha: ČOaPK, 1990. info
Výukové metody
Přednášení
Přednáška s aktivizací
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
seminární práce, 60% povinná účast na seminářích, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2014.