OPF:KCJKPN11 Němčina 1 - část 1. - Informace o předmětu
KCJKPN11 Němčina 1 - část 1.
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marta Banková (cvičící)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Kryšpínová (cvičící)
Mgr. Blanka Mikolajková (cvičící) - Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Cílem výuky v prvním ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
- Osnova
- 1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
2. Auf der Bank, auf der Messe
3. Wegbeschreibung, Reiseverbindungen
4. Berufliche Qualifikation, Anforderungen
5. Bewerbungsschreiben, Vorstellungsgespräch
6. Arbeitsverhältnis, Arbeitsbedingungen
7. Produktpräsentation
8. Eigenschaft, Austattung, Leistung
9. Messebeteiligung
10. Kundenbesuch
11. Kundenkartei, Vertriebsorganisation
12. Auftragsbearbeitung
13. Auftragsabwicklung
1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
Mündliche, schriftliche Kontaktaufnahme, Konjunktiv II: höfliche Bitte Könnten Sie?? Modalverb lassen.
2. Auf der Bank, auf der Messse
Begegnungen, Verabredungen auf der Mense, Terminverabredung, Terminbestätigung, Konjunktiv II: Wunsch, Bitte Hätten/Würden Sie??
3. Wegbeschreibung, Reiseverbindungen
Frage nach dem Weg, Ortsangaben: rechts von, nahe bei, Konjunktiv II: höfliche Frage Ginge/Wäre/Ließe??
4. Berufliche Qualifikation, Anforderungen
Persönlichkeitsmerkmale, Anforderungen, Tätigkeiten, Präpositionen mit dem Genitiv: hinsichtlich, bezüglich
5. Bewerbungsschreiben, Vorstellungsgespräch
Form des Bewerbungsschreibens, Neigung und Eignung, Anforderung: soll?haben/sein?
6. Arbeitsverhältnis, Arbeitsbedingungen
Arbeitsverhältnis als eine Beziehung zwischen dem Arbeitnehmer und Arbeitgeber, günstige Arbeitsbedingungen, Nebensatz mit während, Infinitivkonstruktionen.
7. Produktpräsentation
Produktmermale, Begründen: weil, denn, nämlich, deshalb. Konstruktionen: Ist von?, Ist mit ausgestattet, sorgt für? .
8. Eigenschaft, Austattung, Leistung
Eigenschaft: Wie ist das Produkt? Austattung: Was hat das Produkt? Leistung: Was kann das Produkt? Konstruktionen: weist? auf, zeichnet sich durch ? aus, verfügt über?, ermöglicht ? .
9. Messebeteiligung
Essen, Austellungen, Besuche, Weren für Produkte und Dienstleistungen, Art der Essen. Adjektive/Nomen: -freundlich(keit), -los(igkeit), ?(ität).
10. Kundenbesuch
Vorbereitungen für einen Kundenbesuch, Sachbearbeiter, Außendienstmitarbeiter, Besprechungsplan. Einwände: aber, allerdings, nur.
11. Kundenkartei, Vertriebsorganisation
Kundengewinnung, Interessentenkartei, Interessentendatei. Konjunktiv II (Vergangenheit) mit/ohne Modalverb.
12. Auftragsbearbeitung
Angebot und Auftrag. Der Auftrag ist da. Wege zum Kaufvertrag. Partizip II als Attribut.
13. Auftragsabwicklung
Abgabe des Angebots, Bestätigung des Angebots. Auftraggeber, Auftragnehmer, Verkaufsverhandlungen. Attribute: Partizip I und II, Relativsatz.
- 1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
- Literatura
- povinná literatura
- BARBERIS, P. BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Heuber Verlag, 2005. ISBN 3 19 001647 X. info
- ŠIMONOVSKÁ, E. Fachdeutsch für Fortgeschrittene. Praha: Vysoká škola hotelová, 2004. ISBN 80 86578 25 9. info
- BERGELOVÁ, E. Jazyková obchodní průprava - Deutsch im Berufsleben. Plzeň: Fraus, 2004. info
- HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Ekopress, 2001. info
- PAZDZIORA, O. Deutsche Konversationstexte und Übungen für Fortgeschrittene, I. a II. díl. Impex, 1997. ISBN 80-86035-06-9. info
- PAZDZIORA, O. Deutsche Konversationstexte und Übungen für Fortgeschrittene, II. díl. Impex, 1997. ISBN 80-86035-13-1. info
- BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0. info
- doporučená literatura
- NEKOVÁŘOVÁ, A., FLIEGLER, D. Alltagssprache Deutsch. Plzeň: Fraus, 2003. ISBN 80-7238-143-1. info
- Výukové metody
- Seminární výuka
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2014/KCJKPN11