KCRPMHS Marketing hotelových služeb

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2014
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jana Stuchlíková (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (přednášející)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Julie Derňárová (cvičící)
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící)
Ing. Marta Wilczková (cvičící)
Ing. Alena Zedková (cvičící)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je připravit studenty pro manažerskou práci v hotelovém průmyslu, seznámit je s procesem marketingového plánování, rozhodování, organizování, komunikace, motivace, propagace, kontroly a s možnostmi využití všech nástrojů marketingového mixu hotelu ke stanovení a dosažení vytyčených cílů. Studenti si tak prohloubí teoretické znalosti získané v předmětu marketing a dokáží je prakticky aplikovat v podmínkách hotelového a restauračního provozu i v podmínkách hotelových řetězců
Osnova
  • 1. Marketing služeb a specifika marketingového mixu ubytovacích zařízení
    2. Poptávka po stravovacích a ubytovacích službách
    3. Marketingový informační systém hotelnictví
    4. Význam analýzy trhu a využití marketingového výzkumu v hotelnictví
    5. Vývoj a zavádění nových služeb
    6. Balíčky služeb ubytovacích zařízení
    7. Propagace v hotelnictví
    8. Formy propagace
    9. Destinační marketing/management
    10. Event marketing v hotelnictví
    11. Využití forem elektronického marketingu v hotelnictví
    12. Marketingové plánování v hotelnictví
    13. Marketingový plán hotelu
Literatura
    povinná literatura
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. II. Praha: Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-05-1. info
  • BERÁNEK, J., KOTEK, P. Řízení hotelového provozu. Vyd. IV. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-7169-400-2. info
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
    doporučená literatura
  • ĎAĎO, J., PETROVIČOVÁ, J., KOSTKOVÁ, M. Marketing služieb. Bratislava: M.Mračko, 2006. ISBN 80-8057-662-9. info
  • KOSMÁK, P. Hotelové podnikání a integrační procesy. Praha: VŠH, 2005. ISBN 80-86578-50-X. info
  • ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
  • NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
  • KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
Výukové metody
Přednášení
Přednáška s analýzou videozáznamu
Seminární výuka
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
seminární práce, 50% povinná účast na seminářích, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2014/KCRPMHS