OPF:CVAEN12 German 1 - Part 2 - Course Information
CVAEN12 German 1 - Part 2
School of Business Administration in KarvinaSummer 2015
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Prerequisites (in Czech)
- Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2. (v těchto pravidlech byla zohledněna specifika časového plánu kombinovaného studia).
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, B_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Cílem výuky v prvním ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
- Syllabus (in Czech)
-
1. Text Messen
Úspěšné prezentování firmy v zahraničí a navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami, problematika prezentace firmy v zahraničí, navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami v prostředí veletrhů nebo výstav
2. Lexikologie
Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu
3. Ausstellungen
Procvičování základních komunikačních dovedností, vyjádření požadavků vůči pořadateli při přípravě prezentace vaší firmy na zahraničním veletrhu, formulování a vyjadřování cílů a strategií ve vztahu ke klientům, přehled o situaci v oblasti veletrhů a výstav a o kontaktech.
4. Test zu den Messen
Opakování probrané látky
5. Handel und Produkt
Struktura a uspořádání akciové společnosti Karstadt Quelle AG, její strategické cíle a formy prodeje, slovní zásoba z oblasti obchodu, služeb a prodeje, reklamní text týkající se konkrétních výrobků, popis výrobků, druhy služeb a řemesel, reklamace zboží.
6. Lexikologie zum Thema Handel und Produkt
Inovační trendy v souvislosti s obchodní expanzí. Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu.
7. Leseverstehen zum Thema Handel und Produkt
Porozumění textu s rozborem a následnými cvičeními
8. Test Handel und Produkt
Opakování probrané látky
9. Arbeitswelt
Orientace v moderních trendech ve světě práce, navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami, popisování nových technologických trendů v oblasti výpočetní techniky a jejich možný vliv na budoucí život.
10. Die Arbeit der Zukunft
Zamyšlení nad novými trendy ve světě práce
11. Lexikologie zur Arbeitswelt
Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu.
12. Grammatik zur Arbeitswelt
Gramatika: stupňování přídavných jmen (Komparativ), podmiňovací způsob (Konditionalsätze), tvorba složených slov (Komposita), časová
spojka "nachdem"
13. Test zur Arbeitswelt
Opakování a shrnutí učiva
-
- Literature
- required literature
- ORSZULIKOVÁ, I., MARTINEK, D. Deutsch für Handel und Unternehmen 2. Teil. Karviná: SU OPF, 2005. ISBN 80-7248-300-5. info
- HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Ekopress, 2001. info
- BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0. info
- Teaching methods
- One-to-One tutorial
Skills demonstration - Assessment methods
- Credit
- Language of instruction
- German
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Summer 2015, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2015/CVAEN12