KCJKBPNC1 Cizí jazyk pro CR - němčina 1

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2015
Rozsah
0/3/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšíření slovní zásoby o terminologii z oblasti CR a aktivní užívání znalostí gramatických struktur. V seminářích se věnuje pozornost překladu tematicky zaměřených vět s využitím lexika a gramatických struktur, procvičování a rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, čtení a psaní v CR na základě autentických písemných materiálů a audio nahrávek na úrovni B2. Důraz je kladen na přesné zachycení důležitých informací na základě poslechu se zaměřením na data, čas, instrukce, zákazy a příkazy, konverzační pohotovost při objednávce lístků, rezervace ubytování, pojištění, při řešení stížností, rozvíjení komplexních komunikačních dovedností při řešení problémových situací a na efektivní písemnou komunikaci. Pozornost je věnována především odborné jazykové přípravě průvodce CR, manažera cestovní kanceláře a tour operátora s marketingovými a propagačními schopnostmi s uvědomělým používáním jazyka z hlediska adekvátnosti situace a řešení problémů v cizím jazyce s orientací na praxi.
Osnova
  • 1. Gäste an der Rezeption empfangen und registrieren
    2. Service im Café, im Restaurant und auf dem Zimmer
    3. Gästen und Ineressenten Informationen geben
    4. Hotels beschreiben und vermitteln
    5. Informationen über Hoteldienstleistungen
    6. Telefonservice im Hotel
    7. Reklamationen
    8. Rundfahrten, Reisen
    9. Kulturelle Angebote vermitteln
    10. Leihwagen und andere Dienstleistungen
    11. Speisen im Hotel
    12. Abrechnung
    13. Verabschiedung von Gästen
    1. Gäste an der Rezeption empfangen und registrieren
    Gespräche zwischen den Gästen und dem Rezeptionisten, Zimmer bestellen, Anmeldeformular ausfüllen.
    2. Service im Café, im Restaurant und auf dem Zimmer
    Speisekarte und Getränkekarte lesen, beim Ober bestellen.
    3. Gästen und Ineressenten Informationen geben
    Informationen über die Stadt, Wettervorhersage, ärztliche Hilfe, Einkaufsmöglichkeiten, kulturelle Veranstaltungen an der Rezeption einholen.
    4. Hotels beschreiben und vermitteln
    Kategorie eines Hotels, Austattung, Dienstleistungen, Umgebug und Unterhaltungsmöglichkeiten.
    5. Informationen über Hoteldienstleistungen
    Was kann ein Hotel anbieten? Beispiele: Kinderbetreuung, Swimmingpool, Fitnesss Center, Unterhaltung.
    6. Telefonservice im Hotel
    Die Rolle des Telefons im Hotelleben, Zimmerreservierung, das Telefon als schnellstes Kommunikationsmittel zwischen dem Gast und dem Hotel.
    7. Reklamationen
    Reklamationsgründe, Beschwerden richtig formulieren.
    8. Rundfahrten, Reisen
    Stadtrundfahrten, Ausflüge, Sehenswürdigkeiten besichtigen, die Umgebung kennenlernen.
    9. Kulturelle Angebote vermitteln
    Zwischen den Angeboten auswählen, sich Informationen über kulturelle Veranstaltungen einholen.
    10. Leihwagen und andere Dienstleistungen
    Beschreibung eines Rundgangs/einer Runfahrt.
    11. Speisen im Hotel
    Möglichkeiten der Verköstigung im Hotel, Speisenangebote im Hotel.
    12. Abrechnung
    Die Hotelabrechnung ausstellen und begleichen.
    13. Verabschiedung von Gästen
    Höflichkeitsformeln bei der Verabschiedung, Hoffnung auf ein baldiges Wiedersehen.
Literatura
    povinná literatura
  • Höppnerová Věra. Deutsch im Tourismus. Praha, 2008. ISBN 978-80-86929-41-5. info
  • Lévy-Hillerich, D. Kommunikation im Tourismus. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-298-5. info
  • Berglová, E. a kol. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X. info
  • Balcar, B. Slovník cestovního ruchu. Domažlice: Resonance, 2001. ISBN 80-902812-0-6. info
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-001646-1. info
    doporučená literatura
  • Bobáková, H.L., Mozielowská, K. Cvičebnice profesní němčiny 1. Karviná, 2011. ISBN 978-80-7248-642-7. info
  • Bobáková, H.L., Mozielowská, K. Slovník profesní němčiny. Karviná, 2011. ISBN 978-80-7248-641-0. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Kombinovaná zkouška
Demonstrace dovedností při cvičení
Písemný zápočtový test (na principu WRITING)
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě:
1/ 1 průběžného ústního testu,
2/ 1 písemného průběžného testu,
3/ 1 semestrální práce,
4/ závěrečného písemného testu.
Posluchači mají možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.

AktivityNáročnost [h]
Ostatní studijní zátěž51
Seminář39
Zápočet30
Celkem120
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2015/KCJKBPNC1