OPF:CVABPPCR Praxe v cestovním ruchu - Informace o předmětu
CVABPPCR Praxe v cestovním ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2016
- Rozsah
- 0/0. 7 kr. Ukončení: z.
- Garance
- doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Posluchač se během odborné praxe (120 hodin) seznámí s pracovním chodem organizace cestovního ruchu dle jeho výběru (cestovní kancelář, cestovní agentura, informační centrum, dopravní, ubytovací, stravovací, kulturně společenské, sportovně relaxační a wellness zařízení). Student se v rámci možností organizace zapojí do provozní činnosti na pracovišti. Účelem odborné praxe je doplnění teoretických znalostí o praktické zkušenosti s prací v organizaci cestovního ruchu a získání praktických dovedností a zručností v dané profesi.
- Osnova
- 1. Organizace a řízení organizace cestovního ruchu
Seznámení se s pracovištěm, organizační strukturou organizace, obvyklým chodem pracoviště, s pracovní činností jednotlivých pracovníků, prostudování firemních směrnic, pracovních postupů, náplní práce, manuálů, administrativní agendy, zaškolení z PO a BOZP.
2. Práce s aplikací základní legislativy, se zákony a vyhláškami
Zákoník práce, Obchodní zákon, Živnostenský zákon a ostatní předpisy týkající se provozu organizace cestovního ruchu.
3. Marketingová činnost organizace - analýza trhu
Výzkum konkurence, výzkum tržních příležitostí, tvorba marketingové koncepce a strategie organizace cestovního ruchu, marketingový plán činnosti.
4. Příprava produktu
Dodavatelsko - odběratelské vztahy organizace cestovního ruchu, logistika podniku, marketingová komunikace organizace cestovního ruchu.
5. Příprava prodeje
Pracovní metody a postupy přípravy prodeje produktu, cenotvorba a cenové kalkulace, příprava katalogu, prospektu, další činnosti marketingové komunikace organizace cestovního ruchu.
6. Informační systém organizace cestovního ruchu
CRS,GDS, rezervační systém organizace a intranet, využití softwaru a PC.
7. Nabídka a prodej produktu
Techniky nabídky a prodeje produktu (všeobecné a záruční podmínky, stornopoplatky, reklamace apod.), kalkulace, tvorba itineráře a plánu akce, smluvní vztahy, účast na realizaci akce, příprava vyúčtování akce.
8. Styk se zákazníky
Nákupní chování zákazníků, obchodní styk a komunikace se zákazníky, řešení stížnosti a reklamací v zařízeních cestovního ruchu.
9. Činnost cestovních kanceláří
Organizace a řízení prodejní činnosti cestovní kanceláře. Touroperátorská činnost a realizace prodeje v cestovní kanceláři: smlouvy, provize, pojištění.
10. Průvodcovská činnost a animace v cestovním ruchu
Specifika práce průvodců a animátorů v cestovním ruchu (odborná příprava průvodců a animátorů, zvyšování kvalifikace, odměňování, certifikace, zprostředkování průvodcovské a animátorské činnosti).
11. Doplňkové služby cestovních kanceláří
Nabídka, zprostředkování a prodej dopravních cenin, vstupenek, publikací, map, tištěných průvodců, upomínkových předmětů, zprostředkování služeb pojištění, horských vůdců, kulturně společenských a sportovních aktivit apod.
12.Činnost cestovních agentur
Organizace a řízení prodejní a zprostředkovatelské činnosti cestovní agentury. Základní principy a specifika činnosti cestovní agentury.
13.Činnost ubytovacích a stravovacích zařízení cestovního ruchu
Organizace a řízení produkční a prodejní činnosti, základní principy a specifika podniků ubytovacích a stravovacích.
14.Činnost sportovních, relaxačních a wellness zařízení cestovního ruchu
Organizace a řízení produkční a prodejní činnosti sportovních, relaxačních a wellness zařízení cestovního ruchu, základní principy a specifika činnosti.
15.Činnost kulturně společenských zařízení cestovního ruchu
Organizace a řízení produkční a prodejní činnosti kulturně společenských zařízení cestovního ruchu, základní principy a specifika činnosti.
16.Činnost informačních center
Organizace a řízení produkční a prodejní činnosti informačních center, základní principy a specifika činnosti.
17.Činnost dopravních podniků
Organizace a řízení produkční a prodejní činnosti dopravních podniků v návaznosti na cestovní ruch, základní principy a specifika činnosti.
18.Činnost institucí cestovního ruchu
Organizace, činnost a řízení aktivit cestovního ruchu institucí cestovního ruchu, regionálních oddělení státní
- 1. Organizace a řízení organizace cestovního ruchu
- Výukové metody
- Přednáška s analýzou videozáznamu
Pozorování
Demonstrace
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Pracovní činnosti (dílny)
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Zápočet
- Informace učitele
- Posluchač se během odborné praxe (120 hodin) seznámí s pracovním chodem organizace cestovního ruchu dle jeho výběru (cestovní kancelář, cestovní agentura, informační centrum, dopravní, ubytovací, stravovací, kulturně společenské, sportovně relaxační a wellness zařízení). Student se v rámci možností organizace zapojí do provozní činnosti na pracovišti. Účelem odborné praxe je doplnění teoretických znalostí o praktické zkušenosti s prací v organizaci cestovního ruchu a získání praktických dovedností a zručností v dané profesi.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 172 Zápočet 30 Celkem 202 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2016/CVABPPCR