OPF:CVAPN21 Němčina 2 - část 1. - Informace o předmětu
CVAPN21 Němčina 2 - část 1.
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marta Banková (cvičící)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Kryšpínová (cvičící)
Mgr. Blanka Mikolajková (cvičící) - Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Cíle předmětu
- Úroveň - A 2.1 mírně pokročilí Předmět směřuje k osvojení znalostí a dovedností dostatečných k řešení základních situací ve sféře obecného a/nebo profesního jazyka. Předmět formuje cizojazyčné návyky posluchačů tak, že po jeho absolvování budou schopni porozumět běžným obratům společenského styku a umět je aplikovat, dorozumět se v případě, že mluvčí hovoří zřetelně a pomalu, reagovat v běžných každodenních situacích. V popředí učebního procesu stojí kompetence k profesnímu jednání získáním odborných znalostí a sociálních kompetencí na příkladech z oblasti turismu. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu s důrazem na interkulturní kompetenci.
- Osnova
- 1. Rund um die Rezeption
2. Hotelschilder, Hotelsekretariat, Etagendienst, Housekeeping
3. Meldevordruck, Computerausdruck, Computerfax, Briefe, Gästefragebogen
4. In der Küche
5. Tabelle, Hinweise, Ratschläge, Nitratttabelle, Garmethoden
6. Küchensprache - Abkürzungen, Maßeinheiten, Küchengeräte
7. Im Restaurant
8. Am Tisch, Speisekarte, Tischformeln, Gästebefragungskarte
9. Serviceregeln, in der Hotelbar, Rezepte, Kaffeearten
10. Reisebüro
11. Reisebürogründung
12. Arten von Reisebüros
13. Angebote im Reisebüro, Werbeanzeigen, Ratschläge für Werbemöglichkeiten, Logos.
1. Rund um die Rezeption
Gespräche an der Rezeption, Dialoge, Piktogramme, Temporalsätze, direkte/indirekte Fragesätze, Infinitivsätze
2. Hotelschilder, Hotelsekretariat, Etagendienst, Housekeeping
Checkliste, Bericht, Verhaltensregeln, Telefongespräche, höflicher Imerativ, lassen als Imperativ
3. Meldevordruck, Computerausdruck, Computerfax, Briefe, Gästefragebogen
Partikul der Höflichkeit, Konjunktiv II
4. In der Küche
Gewütrze und Küchenkräuter, Obst und Gemüse - Tabelle, Komparativ, Superlativ, Infinitiv in Anweisungen
5. Tabelle, Hinweise, Ratschläge, Nitratttabelle, Garmethoden
Passiv, Passiv mit Modalverben, Wortgruppen
6. Küchensprache - Abkürzungen, Maßeinheiten, Küchengeräte
Wortfamilien: Verb - Substantiv (Ableitungen), trennbare Vorsilben beim Verb
7. Im Restaurant
Dialoge im Restaurant, Auswahl im Restaurant, Dienstleistungen, Orts- und Zeitbestimmungen
8. Am Tisch, Speisekarte, Tischformeln, Gästebefragungskarte
Dialoge am Tisch, Tischdeckregeln, Speisen und Getränke, Gänge, Temporalsätze, höflicher Imperativ
9. Serviceregeln, in der Hotelbar, Rezepte, Kaffeearten
Adjektive zur Beschreibung der Speisen, zu Lob und Kritik, Gäste und ihre Eigenschaften, Frage- und Infinitivsätze
10. Reisebüro
Verkaufsstrategien, Beratugsgespräche, Dialoge, Telefongespräche, Korrespondenz, Kausalsätze
11. Reisebürogründung
Ein Projekt ausarbeiten, Forderungen stellen, Bedingungen nennen, sein Interese ausdrücken, Konditionalsätze
12. Arten von Reisebüros
Berufsbeschreibung, Anzeigen, Internetartikel, Telefongespräche, Ortsbestimmungen, Fragetechniken
13. Angebote im Reisebüro, Werbeanzeigen, Ratschläge für Werbemöglichkeiten, Logos.
Formulare im Reisebüro, Reiseangebote, Anforderungen an den Reiseberater, Komposita und Relativsätze
- 1. Rund um die Rezeption
- Literatura
- povinná literatura
- LÉVY-HILLERICH, D. Kommunikation im Tourismus. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-298-5. info
- DUSILOVÁ, D. a kol. Sprechen Sie Deutsch? Ismaning: Polyglot, 2000. ISBN 80-86195-09-0. info
- doporučená literatura
- BARBERIS, P. BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Heuber Verlag, 2005. ISBN 3 19 001647 X. info
- JENKINS, E. M. a kol. Dimensionen. Lernpaket1. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2003. ISBN 3-19-001681-3. info
- AUFDERSTRAßE, H. a kol. Delfin. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2001. ISBN 3-19-001601-1. info
- Výukové metody
- Seminární výuka
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2016/CVAPN21