OPF:INMEPNI Podnikání a obchodování na Int - Informace o předmětu
INMEPNI Podnikání a obchodování na Internetu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2016
- Rozsah
- Přednáška 3 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními koncepcemi podnikání a obchodování na internetu, internetovými tržišti a bezpečností těchto systémů. Po absolvování jsou studenti schopni vytvořit jednoduchý internetový obchod.
- Osnova
- 1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Výchozí podmínky pro e-Business.
2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C).
3. Internetová tržiště.
4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec.
5. Outsourcing. ASP (Application Service Hosting).
6. Řízení rizik v e-Business.
7. Pojem informační a komunikační technologie. Komunikační prostředí e-business.
8. Využívání e-Business v informační společnosti a firemních informačních systémech.
9. Možnosti přizpůsobení e-Business systémů.
10. Zajištění bezpečného obchodování.
11. Elektronické platební systémy. E-Banka.
12. Praktické ukázky.Trendy vývoje e-Business.
1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Pojem informační systém a informační technologie. Internet, intranet. Přehled státní informační politiky. Základní priority státní informační politiky. Srovnání se zeměmi EU. Právní aspekty internetu. Výchozí podmínky pro e-Business.
2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C). Základní a strategická východiska pro e-commerce a e-Business. Struktura e-commerce serveru. Procesní definice elektronického podnikání a obchodování.
3. Internetová tržiště. Struktura internetových tržišť, obchodní modely, členské a vlastnické modely, metody oceňování na internetových tržištích.
4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec (HR, VHR). Konceptuální model. Elektronický trh (EM).
5. Outsourcing. ASP (Application Service Hosting). Hostování aplikací, pronájem aplikací a software jako služba. Aplikace e-Business. EDI (aplikace B2B), software pro tvorbu internetových obchodů.
6. Řízení rizik v e-Business. Identifikace, měření a řízení rizik e-business.
7. Pojem informační a komunikační technologie. Komunikační prostředí e-business. Třídění ICT. ICT v IS. ICT podporující e-Business. Mobilní IT - GSM, WAP. Digitální televize.
8. Využívání e-Business v informační společnosti a firemních informačních systémech. Realizace e-Business na internetu. Marketing a reklama na Internetu.
9. Možnosti přizpůsobení e-Business systémů, podmínky a metody zajišťující efektivnost. CRM. Vztah prodejce & zákazník.
10. Zajištění bezpečného obchodování. Způsoby placení. Šifrování, elektronický podpis. Standardizace e-Business.
11. Elektronické platební systémy. E-Banka. Koncepce a použití elektronických platebních systémů. Jejich význam pro podporu e-Business. Služby přímého bankovnictví a jejich integrace do internetových obchodů.
12. Praktické ukázky internetových stránek zabývajících se problematikou e-Business. Trendy vývoje e-Business.
- 1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Výchozí podmínky pro e-Business.
- Literatura
- povinná literatura
- SUCHÁNEK, P. E-commerce - Elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha, 2012. ISBN 978-80-86929-84-2. info
- SUCHÁNEK, P. Podnikání a obchodování na internetu. SU OPF Karviná, 2008. ISBN 978-80-7248-458-4. info
- TONDR, L. Podnikáme s internetem. Praha: Computer press, 2002. ISBN 80-7226-729-9. info
- SCULLEY, A., WOODS, W. B2B internetová tržiště. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6. info
- doporučená literatura
- SEDLÁČEK, J. E-komerce internetový a mobil marketing - od A do Z. Praha: BEN, 2006. ISBN 8073001950. info
- STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Reklama na internetu. Praha: GradaPublishing, 2002. ISBN 80-247-0201-0. info
- DONÁT, J. E-Business pro manažery. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-247-9001-7. info
- MCGRAW-HILL HIGHER EDUCATION. Electronic commerce:Security, Risk Managenment and Control. The McGraw-Hill Companies. 2000. ISBN 0-07-229289-X. info
- NONDEK, L., ŘENČOVÁ, L. Internet a jeho komerční využití. Praha: GRADA, 2000. ISBN 8071699330. info
- HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha: Computer Press, 1999. ISBN 807226182.7. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Kombinovaná zkouška
- Informace učitele
- Průběžný test, kombinovaná zkouška
Aktivity Náročnost [h] Konzultace 6 Ostatní studijní zátěž 65 Přednáška 6 Zkouška 40 Celkem 117 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2016/INMEPNI