CVABPMCR Marketing v cestovním ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2017
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Patrik Kajzar, Ph.D. (přednášející)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Patrik Kajzar, Ph.D. (cvičící)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchač se v rámci předmětu seznamuje s aplikací a specifikací marketingu v oblasti cestovního ruchu. Seznamuje se s marketingovým mixem cestovního ruchu, tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, na tvorbu nabídky, marketingové strategie, marketingovou komunikaci v cestovním ruchu, na psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu v podmínkách cestovního ruchu získává posluchač přehled o možnostech jeho využití při řízení organizací cestovního ruchu.
Osnova
  • 1.Podnikání v cestovním ruchu.
    2.Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
    3.Marketingová strategie, umísťování a cíle.
    4.Marketingový mix cestovního ruchu.
    5.Cenová tvorba v cestovním ruchu.
    6.Distribuční mix v cestovním ruchu.
    7.Lidé a spolupráce organizací v cestovním ruchu.
    8.Komunikační mix v cestovním ruchu
    9.Marketingový výzkum.
    10.Marketing management cestovního ruchu.
    11.Event marketing.
    12.Marketing destinace cestovního ruchu.
    13.Marketing lázeňství a wellness.
    1.Podnikání v cestovním ruchu
    Podniky cestovního ruchu. Trh cestovního ruchu, jeho složky a zvláštnosti. Poptávka a nabídka v cestovním ruchu. Zvláštnosti služeb cestovního ruchu.
    2.Vymezení marketingu v cestovním ruchu
    Podstata a historický vývoj marketingu v cestovním ruchu. Pojmy. Trendy. Marketingový systém cestovního ruchu. Specifikace marketingu v cestovním ruchu.
    3.Marketingové strategie, umísťování a cíle
    Marketingové strategie, tržní segmentace, cílové trhy, umísťování a cíle marketingu cestovního ruchu. Marketingová pravidla cestovního ruchu.
    4.Marketingový mix cestovního ruchu
    8 P marketingového mixu služeb cestovního ruchu. Marketingové plánování. Specifikace produktu cestovního ruchu. Spotřební chování zákazníka. Psychologie prodeje.
    5.Cenová tvorba v cestovním ruchu
    Cenotvorba v cestovním ruchu. Přístupy, charakteristika, význam cenotvorby. Cíle cenové tvorby, strategie, kritéria.
    6.Distribuční mix v cestovním ruchu
    Distribuční politika v cestovním ruchu. Role zprostředkovatelů v cestovním ruchu. Vliv nových technologií na distribuci v cestovním ruchu.
    7.Lidé a spolupráce organizací v cestovním ruchu
    Výběr, řízení lidských zdrojů, motivace, kontrola, hodnocení. Spolupráce a kooperace organizací cestovního ruchu.
    8.Komunikační mix v cestovním ruchu
    Marketingová komunikace cestovního ruchu. Proces marketingové komunikace. Cíle, nástroje a metody marketingové komunikace. Výstavy a veletrhy.
    9.Marketingový výzkum
    Podstata a význam marketingového výzkumu v cestovním ruchu. Výzkum trhu. Výzkum produktu, zákazníka, konkurence. Analýza a prognóza vývoje trhu v jednotlivých formách cestovního ruchu.
    10.Marketing management cestovního ruchu.
    Marketing management - charakteristika, význam, plánování, realizace, hodnocení a kontrola marketingových aktivit organizací cestovního ruchu.
    11.Event marketing
    Event marketing v cestovním ruchu. Charakteristika, rozdělení a význam eventů v cestovním ruchu. Role Event marketingu v marketingu organizací cestovního ruchu.
    12.Marketing destinace cestovního ruchu
    Plánování produktu destinace s využitím primární a sekundární nabídky turistické destinace, Organizace a instituce zajišťující destinační marketing. Význam marketingové komunikace v marketingu destinace.
    13.Marketing v lázeňství a wellness
    Význam a aplikace marketingového plánování v lázeňství. Marketing lázeňských služeb a jeho specifika v souvislosti s cestovním ruchem. Wellness marketing.
Literatura
    povinná literatura
  • : JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu : jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. info
  • : KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-0513-2. info
  • GÚČIK, M. Marketing cestovného ruchu. Banská Bystrica : Dali-BB, s.r.o,, 2011. ISBN 978-80-89090-85-3. info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • KOLEKTIV. Služby a cestovný ruch. Bratislava: Sprint, 2001. ISBN 80-88848-78-4. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, P., J. T. BOWEN a J. C. MAKENS. Marketing for Hospitality and Tourism. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2013. ISBN 978-0132784023. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
Výukové metody
Přednáška s analýzou videozáznamu
Individuální konzultace
Laboratorní praktika
Studijní praxe
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
Vypracování seminární práce na vybrané téma z oblasti praktické aplikace marketingu v cestovním ruchu. 60% povinná aktivní účast na seminářích, účast na vědecko - výzkumné práci katedry.
AktivityNáročnost [h]
Ostatní studijní zátěž65
Přednáška26
Seminář13
Zkouška40
Celkem144
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019.