OPF:INMPPNI Podnikání a obchodování na Int - Informace o předmětu
INMPPNI Podnikání a obchodování na Internetu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2019
- Rozsah
- 1/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Radim Dolák, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními koncepcemi podnikání a obchodování na internetu, internetovými tržišti a bezpečností těchto systémů. Po absolvování jsou studenti schopni vytvořit a spravovat jednoduchý internetový obchod.
- Osnova
- 1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Výchozí podmínky pro e-Business.
2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C).
3. Internetová tržiště.
4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec.
5. Outsourcing. ASP (Application Service Hosting).
6. Řízení rizik v e-Business.
7. Pojem informační a komunikační technologie. Komunikační prostředí e-business.
8. Využívání e-Business v informační společnosti a firemních informačních systémech.
9. Možnosti přizpůsobení e-Business systémů.
10. Zajištění bezpečného obchodování.
11. Elektronické platební systémy. E-Banka.
12. Praktické ukázky.Trendy vývoje e-Business.
1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Pojem informační systém a informační technologie. Internet, intranet. Přehled státní informační politiky. Základní priority státní informační politiky. Srovnání se zeměmi EU. Právní aspekty internetu. Výchozí podmínky pro e-Business.
2. E-commerce, e-bussines (B2B, B2C). Základní a strategická východiska pro e-commerce a e- business. Struktura e-commerce serveru. Procesní definice elektronického podnikání a obchodování.
3. Internetová tržiště. Struktura internetových tržišť, obchodní modely, členské a vlastnické modely, metody oceňování na internetových tržištích.
4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec (HR, VHR). Konceptuální model. Elektronický trh (EM).
5. Outsourcing. ASP (Application Service Hosting). Hostování aplikací, pronájem aplikací a software jako služba. Aplikace e-business. EDI (aplikace B2B), software pro tvorbu internetových obchodů.
6. Řízení rizik v e-business. Identifikace, měření a řízení rizik e-business.
7. Pojem informační a komunikační technologie. Komunikační prostředí e-business. Třídění ICT. ICT v IS. ICT podporující e-business. Mobilní IT - GSM, WAP. Digitální televize.
8. Využívání e-business v informační společnosti a firemních informačních systémech. Realizace e-business na internetu. Marketing a reklama na Internetu.
9. Možnosti přizpůsobení e-business systémů, podmínky a metody zajišťující efektivnost. CRM. Vztah prodejce & zákazník.
10. Zajištění bezpečného obchodování. Šifrování, elektronický podpis. Standardizace e-business.
11. Elektronické platební systémy. Koncepce a použití elektronických platebních systémů. Jejich význam pro podporu e-business. Služby přímého bankovnictví a jejich integrace do internetových obchodů.
12. Praktické ukázky internetových stránek zabývajících se problematikou e-business. Trendy vývoje e-business.
13. Prezentace a hodnocení seminárních prací.
- 1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Výchozí podmínky pro e-Business.
- Literatura
- povinná literatura
- SUCHÁNEK, P. Podnikání a obchodování na internetu. SU OPF Karviná, 2008. ISBN 978-80-7248-458-4. info
- TONDR, L. Podnikáme s internetem. Praha: Computer press, 2002. ISBN 80-7226-729-9. info
- SCULLEY, A., WOODS, W. B2B internetová tržiště. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6. info
- doporučená literatura
- SEDLÁČEK, J. E-komerce internetový a mobil marketing - od A do Z. Praha: BEN, 2006. ISBN 8073001950. info
- STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Reklama na internetu. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0201-0. info
- DONÁT, J. E-Business pro managery. Praha: GRADA, 2000. ISBN 80-247-9001-7. info
- MCGRAW-HILL HIGHER EDUCATION. Electronic commerce:Security, Risk Managenment and Control. The McGraw-Hill Companies. 2000. ISBN 0-07-229289-X. info
- NONDEK, L., ŘENČOVÁ, L. Internet a jeho komerční využití. Praha: GRADA, 2000. ISBN 8071699330. info
- HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha: Computer Press, 1999. ISBN 807226182.7. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka - Metody hodnocení
- Kombinovaná zkouška
- Informace učitele
- Test, zkouška, minimálně 50% účast na seminářích
Jiná zátěž: vyhledávání a zpracování zdrojů na internetu a zpracování cizojazyčných zdrojů.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 35 Přednáška 13 Seminář 26 Zkouška 40 Celkem 114 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2019/INMPPNI