OPF:CVAPMHS Marketing hotelových služeb - Informace o předmětu
CVAPMHS Marketing hotelových služeb
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2021
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Klára Václavínková (cvičící) - Garance
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. - Rozvrh
- Út 2. 3. 8:55–9:15 VD110
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && ( PEMBPMAG Marketing || PEMBPMAR Marketing || PEMBPMKT Marketing )
K absolvování předmětu je vyžadována podmínka absolvování předmětu Marketing. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je připravit studenty pro manažerskou práci v hotelovém průmyslu, seznámit je s procesem marketingového plánování, rozhodování, organizování, komunikace, motivace, propagace, kontroly a s možnostmi využití všech nástrojů marketingového mixu hotelu ke stanovení a dosažení vytyčených cílů. Studenti si tak prohloubí teoretické znalosti získané v předmětu marketing a dokáží je prakticky aplikovat v podmínkách hotelového a restauračního provozu i v podmínkách hotelových řetězců
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- identifikovat a shrnout důležité rysy marketingu služeb hotelnictví;
- určit a popsat současné trendy v marketingu hotelnictví;
- vypracovat seminární práci na zadané téma;
- popsat faktory, jež ovlivňují rozhodnutí spotřebitele ke koupi produktu;
- aplikovat principy marketingu hotelnictví na praktický problém. - Osnova
- 1. Marketing služeb a specifika marketingového mixu ubytovacích zařízení
2. Poptávka po stravovacích a ubytovacích službách
3. Marketingový informační systém hotelnictví
4. Význam analýzy trhu a využití marketingového výzkumu v hotelnictví
5. Vývoj a zavádění nových služeb
6. Balíčky služeb ubytovacích zařízení
7. Propagace v hotelnictví
8. Formy propagace
9. Destinační marketing/management
10. Event marketing v hotelnictví
11. Využití forem elektronického marketingu v hotelnictví
12. Marketingové plánování v hotelnictví
13. Marketingový plán hotelu
- 1. Marketing služeb a specifika marketingového mixu ubytovacích zařízení
- Literatura
- povinná literatura
- KOSTKOVÁ, Miroslava a Halina STARZYCZNÁ. Marketing cestovního ruchu: Distanční studijní text. 1. vyd. Karviná: Slezská univerzita Obchodně podnikatelská faulta Karviná, 2018, 167 s. ISBN 978-80-7510-307-9. info
- BERÁNEK, J. a kol. Moderní řízení hotelového provozu. Praha: MagConsulting, 2016. ISBN 978-80-86724-45-4. info
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
- KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. II. Praha: Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-05-1. info
- doporučená literatura
- POMPUROVÁ, K. a M. GÚČIK. Manažment organizovaných podujatí v cestovnom ruchu. Banská Bystrica: Belianum, 2015. ISBN 978-80-557-0990-1. info
- KOTÍKOVÁ, H. a E. SCHWARTZHOFFOVÁ. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-88-87147-05-4. info
- VYSTOUPIL, J., ŠAUER, M., HOLEŠINSKÁ, A., METELKOVÁ, P. Marketing cestovního ruchu. Brno: ESF, 2007. ISBN 978-80-210-4240-7. info
- ĎAĎO, J., PETROVIČOVÁ, J., KOSTKOVÁ, M. Marketing služieb. Bratislava: M.Mračko, 2006. ISBN 80-8057-662-9. info
- ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
- KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- Výukové metody
- Přednášení
Seminární výuka
Expertní přednášky
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Hodnocení: účast na seminářích (10 bodů), vypracování a obhajoba seminární práce (20 bodů), zapojení do vědecko-výzkumné činnosti katedry (10 bodů), písemná zkouška (60 bodů).
- Informace učitele
- Požadavky na absolvování kurzu: seminární práce, účast na výzkumné činnosti katedry, účast na expertních přednáškách, aktivní účast na seminářích, písemná forma zkoušky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2021/CVAPMHS