CVABPKPT Komunikační a přesvědčovací techniky

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CVABPKPT/01: Út 8:55–10:30 VC010; a Út 26. 3. 8:55–10:30 VYAULA, H. Bobáková
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Nejsou zadány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 22/25, pouze zareg.: 2/25
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s teoretickými základy komunikace tak, aby byli v praxi schopni rozpoznat bariéry v komunikaci, uměli překonávat komunikační problémy a byli připraveni zvládat problémové pracovní situace. Pozornost je věnována i mezinárodnímu obchodnímu jednání a jeho zvláštnostem a argumentačním a přesvědčovacím technikám. Zároveň budou studenti seznámeni se základy komunikace s médii a se způsoby krizové komunikace s médii.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - identifikovat a shrnout důležité rysy komunikace, - aplikovat teoretické znakosti z komunikačních teorií na konkrétní situaci, - identifikovat empatický přístup při komunikaci, - aplikovat správné prvky verbální a neveverbální komunikace v prax,i - analyzovat manipulativní prvky v komunikaci, - používat prvky aktivního naslouchání v praxi, - aplikovat poznatky o přesvědčování na konkrétní projev.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Zásady lidské komunikace
    2. Komunikační teorie
    3. Aktivní naslouchání
    4. Komunikační šumy
    5. Technika kladení otázek
    6. Konfliktní situace, druhy konfliktů a jejich zvládání
    7. Příprava a realizace obchodního jednání
    8. Mezinárodní obchodní jednání a jeho specifikace
    9. Vyjednávání
    10. Argumentační a přesvědčovací techniky
    11. Základy komunikace s médii
    12. Základy krizové komunikace s médii
    13. Nácvik konkrétního přesvědčovacího projevu
Literatura
    povinná literatura
  • VOŘÍŠEK, K. a J. VYSEKALOVÁ. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5385-0. info
  • Bednář, V. Mediální komunikace pro management. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3629-7. info
  • KHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5. info
  • DE VITO, J., A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 80-7169-988-. info
    doporučená literatura
  • FRITZSCHE, T. Jak přesvědčivě vyjednávat. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5726-1. info
  • PLAMÍNEK, J. Konflikty a vyjednávání. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4485-8. info
  • BORG, J. Umění přesvědčivé komunikace. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4821-4. info
  • ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-28-2. info
Výukové metody
diskuse, problémové učení, případové studie, nácvik specifických komunikátů
Metody hodnocení
účast na semináři, diskuse, samostatný projev
Informace učitele
Povinná účast na seminářích 60 %, diskuze na seminářích, ústní prezentace, závěrečný projev.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2018, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, léto 2022, zima 2022, léto 2023, zima 2023, zima 2024.