OPF:PEMBPTAP4 Team Academy® principy IV - Course Information
PEMBPTAP4 Team Academy® principy IV
School of Business Administration in KarvinaSummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Dalibor Šimek, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Tereza Pražáková (seminar tutor)
Ing. Jana Šimáková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Timetable of Seminar Groups
- PEMBPTAP4/01: Mon 8:55–12:10 D004, T. Pražáková, D. Šimek
PEMBPTAP4/02: Thu 13:05–16:20 D004, T. Pražáková, D. Šimek
PEMBPTAP4/03: Thu 8:55–12:10 D003, J. Šimáková, D. Šimek
PEMBPTAP4/04: Mon 13:05–16:20 D003, J. Šimáková, D. Šimek - Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 29/28, only registered: 4/28 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Innovative Entrepreneurship (programme OPF, B_IP)
- Syllabus (in Czech)
- 1. Procesy Rocket Modelu – inovační procesy
- Proces inovací – postupný vývoj nových produktů, obchodních modelů, marketingových metod. Think Tank metoda. Prototypování a testování. Proces znalostí - sběr, pochopení a vyhodnocování zákaznických dat a trendů. Sdílení znalostí napříč sítí TA.
- 2. Kompetenční rámec TA®
- Dovednosti a postoje týmového podnikatele – vyjednávání a prodejní dovednosti. Orientace ve finančních procesech. Orientace v marketingovém řízení. Inovativní přístup. Využití teorie v praxi. Vytváření a budování vztahů. Překonávání vlastních postojů.
- 3. Inovační principy
- Praktiky úspěšných inovátorů. Kulturní a profesní diverzita týmů. Komunikace v inter-profesních týmech. Učící, organizační a budovací persona. Mediciho efekt. Kreativní proces ve vývoji inovací. Typy inovačních procesů. Budování inovací na existujících platformách. Otevřená inovace.
- 4. Design zaměřený na zákazníka (Human centered design – HCD)
- Východiska HCD. Designování služeb a design thinking. Mapování zákaznické zkušenosti. Proces Design Sprint. Workshopové přístupy a metody. Uživatelská přívětivost. Základy agilního vývoje.
- 5. Systémové myšlení
- Změna v myšlení a uvědomování celku. Systémové archetypy. Pozitivní a negativní zpětnovazební smyčka. Příklady archetypů v různých oblastech organizace. Princip páky v učících organizacích. Kritické myšlení a ověřování dat.
- 6. Kultura týmové společnosti
- Artefakty, přesvědčení a hodnoty v podnikové kultuře. Globální hodnoty TA®. Skupinová identita. Socializace a akulturace. Struktura, systémy, procesy podnikové kultury. Plochá organizační struktura. Řízení interní integrace. Měření a vyhodnocení kultury.
- Literature
- required literature
- BRAUNGART, M. a W. MCDONOUGH, 2019. Cradle to cradle: remaking the way we make things. London: Vintage. Vintage classics. ISBN 978-1-78487-365-3.
- HAMEL, G. a M. ZININI, 2020. Customers who viewed Humanocracy: Creating Organizations as Amazing as the People Inside Them also viewed. Boston: Harvard Business Review Pres. ISBN 978-1633696020.
- JOHNSON, S., 2012. Odkud se berou dobré nápady. Praha: Dokořán. ISBN 978-80-7363-361-5.
- JOHANSSON, F., 2017. The Medici effect: what elephants and epidemics can teach us about innovation : with a new preface and discussion guide. Boston: Harvard Business Review Press. ISBN 978-163-3692-923.
- JARVIS, J., 2010. Co by udělal Google?: zásady, na nichž byla vybudována společnost Google, a ponaučení, která si od ní mohou vzít jiné firmy. Litomyšl: Eastone Books. Businness class. ISBN 978-80-8109-148-3.
- Assessment methods (in Czech)
- požadavky na studenta: semestrální práce (zpracování eseje na vybrané téma), zpracování podnikatelského portfolia (nejčastěji obsahující zprávu z podnikatelské praxe v týmové společnosti, projektovou dokumentaci nebo případové studie)
hodnotící metody: semestrální práce (20 % hodnocení), zpracování podnikatelského portfolia (20 % hodnocení), ústní obhajoba podnikatelského portfolia (60 % hodnocení) - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2025/PEMBPTAP4