OPF:KCJ012 Angličtina v cestovním ruchu - - Informace o předmětu
KCJ012 Angličtina v cestovním ruchu - 5. část
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Neničková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Neničková
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, B_HOSPOL)
- Bankovnictví (program OPF, M_HOSPOL)
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN) (2)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN) (2)
- Evropská unie (program OPF, B_HOSPOL)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finanční a celní správa (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Firemní finance (program OPF, B_EKOMAN)
- Firemní finance (program OPF, M_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Informatika v ekonomice (program OPF, M_SYSINF) (2)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF) (2)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN) (2)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN) (2)
- Národohospodářství (program OPF, M_HOSPOL)
- Peněžní a poštovní služby (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Sociální management (program OPF, M_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Prohloubení a rozšíření slovní zásoby o nezbytnou terminologii z oblasti CR, aktivní užívání znalostí gramatických struktur, překlad tématicky zaměřených vět s využitím lexika a gramatických znalostí, procvičování a rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, čtení a psaní v CR na základě autentických písemných materiálů a magnetofonových nahrávek. Důraz klást na přesné zachycení důležitých informací na základě poslechu - data, čas, instrukce, zákazy a příkazy, konverzační pohotovost při přijímání objednávek zájezdů, při řešení stížností. Komplexní komunikační dovednosti rozvíjet při řešení problémových situací. Důraz se klade na jazykovou přípravu průvodce CR, manažera cestovní kanceláře a tour operátora s marketingovými a propagačními schopnostmi s uvědomělým používáním jazyka z hlediska adekvátnosti situace a řešení problémů v cizím jazyce.
- Osnova
- Struktura výkladu:
Historie a rozvoj turismu
Marketing a propagace turismu
Cizojazyčné dovednosti průvodce
Korespondence v cestovním ruchu
Obsah předmětu:
1. Historie a rozvoj turismu, turisticky atraktivní místa, specifika jednotlivých míst, geografie turismu.
2. Organizace a struktura turismu, statistické informace o turismu, práce v oblasti turismu, zájem o pracovní nabídky v oblasti turismu.
3. Konverzační pohotovost ve službách zahraniční cestovní kanceláře, vyřizování objednávek, uspokojování potřeb klientů, zařizování víz, telefonní pohotovost v práci zástupce CK.
4. Komunikační dovednosti v zájezdové činnosti CK, role tour operátora, vyjednávání, vedení jednání, vyřizování stížností, celní a pasové doklady a jejich vyplňování.
5. Letecká doprava, poskytnutí přesných informací a jejich předání klientům, tiskopisy a jejich vyplňování.
6. Lodní doprava, informace klientům o lodních spojeních a vypracování itineráře zájezdu.
7. Silniční a železniční doprava, informace z jízdních řádů, dopravní terminologie z oblasti CR, sjednávání pronájmu vozidel a pojištění, řešení problémů, poskytování rad, zasílání faxů.
8. Pracovní agenda průvodce, vyřizování cestovních dokladů, zajišťování jízdenek, letenek,
rezervace, pojištění, vyplňování formulářů.
9. Lexika z oblasti propagace turisticky zajímavých míst, propagace zajímavých míst přípravou brožur, poskytování rad a doporučení, ubytovací služby a typy ubytování..
10. Průvodcovské služby, osobnost průvodce, příprava průvodce CR v cizím jazyce, přebírání telefonických vzkazů, poskytování informací.
11. Propagace a marketing, reklamy a nabídky služeb, příprava konferencí, příprava webovských stránek turisticky atraktivních míst.
12. Rozvoj turismu, trendy a budoucnost turismu, globalizace, přínos a negativní dopad turismu.
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média. Studenti pracují s anglickými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Předmět je ukončen souhrnnou zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
původní hodnocení: souborná zkouška.
- Statistika zápisu (zima 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/KCJ012