KCJ108 Němčina pro marketing a management - 5. část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2006
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Garance
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je příprava na komunikaci v podnikové praxi. Koncepce je založena na aktuálním průběhu vzniku obchodní společnosti, jejíž postupný vývoj se sleduje v jednotlivých seminářích (založení, řešení organizace, právní normy apod.).Výuka je zaměřena na problematiku ekonomie, managementu a marketingu a studentům poskytuje důležité informace a potřebnou odbornou terminologii v textech z profesní komunikace ve firmě. V teoretické přednáškové části kurzu se studenti seznámí s teoretickými základy komunikace ve firmě.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Přednášky ze základů komunikace z oblasti managementu v němčině
    2. Marketing a management
    Obsah kurzu:
    1. Was tut ein Manager. Managementaufgaben
    Wonach richten sich Manager
    Wo sind Manager tätig
    Wie sond Unternehmen organisiert

    2. Wo können Manager nicht allein entscheiden
    Wie motivieren Manager
    Wo müssen Manager interkultirell lernen
    3. Was braucht der Kunde?
    Was muss man über den Markt wissen
    Wer teilt sich den Markt auf?
    4. Wem soll was wie verkauft werden?
    Was soll verkauft werden
    Zu welchen Bedingungen soll verkauft werden
    5. Wie kommt das Produkt zum Kunden?
    Wie soll das Produkt kommuniziert werden
    Obsah přednášek:
    1. Aspekte der Kommunikation
    2. Unternehmensziele
    3. Unternehmenskultur
    4. Führungstechniken
    5. Die Träger der Führungsentscheidungen
    6. Aktuelles Führungskonzept
    7. Erfolgreich im Team
    8. Konflikte
    9. Profesionelles Zuhörverhalten
    10. Kreative Techniken
    11. Visualisierungstechniken und Besprechungsmoderation
    12. Körpersprache und interkulturelle Kommunikation

    Studenti používají internet při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim budou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, kde najdou podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Dále mají možnost využít multimediálních slovníku na internetu http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
Informace učitele
Zvládnutí základní terminologie z oblasti marketingu a managementu Získání minimálně 70 bodů ze 100 (2 průběžné testy po 20 bodech, závěrečný test 60 bodů ). Vypracování, prezentace a obhajoba vlastního projektu. Úspěšné absolvování souhrnné ústní zkoušky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
původní hodnocení: souborná zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, léto 1991, zima 1991, léto 1992, zima 1992, léto 1993, zima 1993, léto 1994, zima 1994, léto 1995, zima 1995, léto 1996, zima 1996, léto 1997, zima 1997, léto 1998, zima 1998, léto 1999, zima 1999, léto 2000, zima 2000, léto 2001, zima 2001, léto 2002, zima 2002, léto 2003, zima 2003, léto 2004, zima 2004, léto 2005, zima 2005, léto 2006, léto 2007, zima 2007.