KCJ121S Wirtschafts- und Kulturstudien

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2006
Rozsah
1/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Cílem předmětu je komparace české kultury a hospodářství s kulturou a hospodářstvím cílové země. Začleněn je interkulturní aspekt komunikace. Důraz je kladen na zmapování evropského prostoru.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Fakta o zemích EU
    2. Marketing a produkt
    3. Obchodní inzerce, styk s veřejností
    4. Přizpůsobování existující obchodní struktuře, nový sortiment výrobků, nábor pracovníků
    5. Analýza transportu, chování dodavatele
    6. Turistika
    7. Umění řízení lidí
    8. Prezentace a demonstrování prodeje
    9. Krizový management
    10. Zahraniční investice a kulturní odlišnosti v obchodě
    11. Překonání národní jednotvárnosti v obchodě
    Obsah předmětu:
    V rámci cvičení je studentům nabízena široká škála cvičení zaměřených na srovnání kulturních a hospodářských reálií jednotlivých zemí EU s českou kulturou a hospodářstvím. Důraz je dále kladen na rozvíjení interkulturní, jazykové a komunikativní kompetence.
    1. Evropská unie
    (globalizace, zdroje a cíle EU, geografická data, Maastrichtská smlouva, legislativní kompetence, angličtina jako standardní jazyk a postavení dalších jazyků)
    2. Marketing a rozšiřování trhu
    (průzkum trhu v rámci EU, nadnárodní společnosti, marketingové strategie, povědomí spotřebitelů, image obchodní značky produktu, význam kulturního prostředí)
    3. Reklama a podpora prodeje
    (panevropská reklamní kampaň, transnárodní tradice, reklamní strategie, pohled v kontextu, kulturní rozdíly)
    4. Jednání a prodej
    (mezinárodní jednací styly, dělení kultur, etika a etiketa obchodního jednání, kulturní zvláštnosti, pracovní pohovor)
    5. Distribuce a transport
    (přeprava, reklama celosvětových produktů, evropský konzument, spotřeba a ceny, vnímání obchodní značky)

    6. Turistika
    (turistika uvnitř EU, marketing techniky a služby, akulturace, stereotypy, vícejazyčné a multikulturní komunity, mezinárodní etiketa)
    7. Týmová spolupráce
    (výkonná komunikace, týmová práce a její organizace, charakteristiky, kulturní předpoklady, obchodní etiketa, non-verbální signály)
    8. Prezentace
    (cíle, analýza spotřebitelů, obsah, organizace, chování)
    9. Konfliktní management
    (zdroje a typy konfliktů v obchodní komunikaci, strategie při řešení konfliktu, mezinárodní konflikt )

    10. Mezinárodní obchod a nadnárodní a mezinárodní spolupráce
    (obtížnosti v obchodní komunikaci, jazykové bariéry, koncepty času a prostoru, jazyk těla a sociální chování a vystupování, role a postoje, náboženství a hodnoty, rozhodování)
    11. Interkulturní perspektivy a non-verbální komunikace
    (typy non-verbální komunikace, kinetika, haptika, chronemika, proxemika, vokalika, interkulturní trénink)

    Studenti používají internet při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim budou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, kde najdou podrobnější informace a náměty k danému tématu a úkoly pro práci s internetem. Dále mají možnost využít multimediálních slovníků na internetu http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
Informace učitele
l. Zvládnutí předepsaného obsahu předmětu
2. Komparativní studie na jedno z nabízených témat a její následná prezentace
3. Zápočtový test
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, zima 1991, zima 1992, zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2007.