OPF:KCJ401 Jazyk 1 (španělština) 1.část - Informace o předmětu
KCJ401 Jazyk 1 (španělština) 1.část
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, B_HOSPOL)
- Bankovnictví (program OPF, M_HOSPOL)
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN) (2)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN) (2)
- Evropská unie (program OPF, B_HOSPOL)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finanční a celní správa (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Firemní finance (program OPF, B_EKOMAN)
- Firemní finance (program OPF, M_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Informatika v ekonomice (program OPF, M_SYSINF) (2)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF) (2)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN) (2)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN) (2)
- Národohospodářství (program OPF, M_HOSPOL)
- Peněžní a poštovní služby (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Sociální management (program OPF, M_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení a upevnění gramatických struktur všeobecného jazyka, aktivizace a rozšíření slovní zásoby na pokročilé úrovni. Navazuje se na středoškolskou výuku a upevňují se komunikační dovednosti v běžných situacích. Důraz je kladen na rozvíjení a harmonizaci jazykových dovedností - čtení, psaní, poslech, mluvení. Předmět seznamuje s různými autentickými textovými styly a vede studenty k uvědomělému a cílevědomému používání jazyka v komunikaci jak z hlediska plynulosti, tak správnosti.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Vivir cada día
2. Tiempo libre
3. El trabajo
4. En familia
Obsah předmětu:
1. Vivir cada día
Entrevista
Valorar, enfatizar, acciones habituales, frecuencia, fastidio, disgusto.
Siempre que + indicativo (temporales), como+indicativo (causales),
seguir+gerundio
2. Tiempo libre
Ensayo
Recordar, sugerir, normas e instrucciones.
Relativos con preposición, formas tónicas de pronombres con preposición.
3. El trabajo
Relato breve
Pedir un servicio, expresar tiempo (aproximado y exacto).
En caso de que + subjuntivo (condicionales). ?Desde cuándo?? ?Cuánto tiempo hace que??
4. En familia
Ensayo
Lástima, resignación, hipótesis, probabilidad, despreocupación, indiferencia. Es una pena que + subj., es probable que + subj., si + pretério imperfecto de subj. + pretérito
pluscamperfecto subj. (condicionales).
Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Studenti absolvují dvojí průběžné testovaní po dvaceti bodech a jeden závěrečný zápočtový test na šedesát bodů. Požadovaná úspěšnost je 60 % bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/KCJ401