OPF:KCJ408S Interacción escrita y oral par - Informace o předmětu
KCJ408S Interacción escrita y oral para UE
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 1/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN) (2)
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Firemní finance (program OPF, B_EKOMAN)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN) (2)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Cíl tohoto předmětu spočívá ve zvládnutí ústní a písemné komunikace s úřady, institucemi a obchodními partnery v rámci jednotné Evropy. Tento předmět rozvíjí řadu strategií, které je nutné znát při písemném i ústním styku v jednotlivých situacích. Navíc jde o osvojení frází a slovní zásoby pro příslušný okruh funkčního jazyka. Dalším důležitým okruhem je psaní zpráv pro různé oblasti obchodování. Tato dovednost vyžaduje kromě znalosti gramatiky a slovní zásoby také znalost strategií uspořádání textu a pragmatických zákonitostí daného jazyka. Vedle komunikativní funkce jazyka je kladen důraz rovněž na interkulturní aspekt komunikace.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Interkulturní komunikace a její význam v obchodní interakci
2. Význam kultury v interkulturní komunikaci, dimenze národních kultur
3. Verbální a neverbální interakce
4. Charakteristika administrativního stylu
5. Slohové útvary a postupy v komunikaci
Obsah předmětu:
1. Žádosti o poskytnutí informací o zaměstnancích, žádosti o poskytnutí informací o platební schopnosti zákazníka a výši úvěru firmy.
2. Stížnosti zasílané na instituce a úřady, reklamace poskytnutých služeb, dodaného zboží a plateb, zasílání námitek proti úředním rozhodnutím.
3. Sestavování pracovních smluv, dodatků ke smlouvě apod., zasílání výpovědi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Kupní smlouva a její části, sestavování kupních smluv.
4. Písemný styk s obchodním zástupcem, ucházení se o místo obchodního zástupce, odpověď na ucházení se o místo obchodního zástupce.
5. Zasílaní pozvánek na konference a společenské události, kondolencí a gratulací k různým společenským příležitostem.
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci budou využívána elektronická média. Studentům budou k dispozici internetové stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých budou nacházet podrobné informace k danému předmětu a doplňkový materiál. Dále bude možno využívat slovníky na internetu např. www.seznam.cz nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Udělení kreditů je podmíněno úspěšným absolvováním průběžného testu a zápočtového testu.
V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/KCJ408S