KCJ606 Ruština pro obchodní korespondenci

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2006
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Student získá hlubší teoretické a praktické dovednosti v písemné ruské obchodně podnikatelské komunikaci. Pozornost bude věnována především osvojování důležitých lexikálních a gramatických prvků, standardizovaných obratů, norem a zvyklostí ruského psaného komerčního jazyka a stylizaci vlastních jazykových projevů. Kurz má poskytnout znalosti a dovednosti ruské písemné komunikace v oblasti mezinárodního obchodu.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Předmět ruská obchodní korespondence a dokumentace
    2. Základní formy a funkce ruské písemné komunikace
    3. Struktura ruského obchodního dopisu (obálky) ve srovnání s českým obchodním dopisem
    4. Typologie obchodních dopisů a strategie pro různé typy
    5. Styl ruských písemných komunikátů, frazeologie
    6. Žádosti o zaměstnání, životopis, doporučující dopisy, pracovní smlouvy, výpovědi
    7. Korespondence společenského charakteru - představování obchodních partnerů, pozvání, přání, kondolence
    8. Korespondence obchodně podnikatelského charakteru - poptávka, nabídka, objednávka, platební podmínky, cena, upomínka, reklamace
    9. Korespondence spojená s ubytováním, účastí na konferencích, veletrzích a výstavách (telegramy, faxy)
    10. Korespondence spojená s uzavřením konkrétního kontraktu a vzory vybraných dokumentů
    Obsah kurzu:
    1. Písemná komunikace a její charakteristika, korespondence, druhy obchodní korespondence, rozdíly a porovnávání ruských a českých specifik.
    2. Forma dopisu (obchodního a soukromého), efektivita písemných projevů.
    3. Struktura obchodního ruského dopisu a psaní adres na obálky.
    4. Typy mezipodnikových a vnitropodnikových dopisů, jejich charakteristiky a vzory.
    Strategie psaní pro různé typy.
    5. Hodnocení jazykových prostředků z hlediska stylu. Styl a situace.
    6. Žádosti o zaměstnání, životopis, doporučující dopisy, pracovní smlouvy, výpovědi.
    7. Dopisy související se společenskou situací - zařizování schůzek a setkání, pracovních cest,
    pozvánky-přijetí a odmítnutí, děkovné dopisy, blahopřání, představování obchodních
    partnerů, kondolence.
    8. Dopisy obchodního obsahu - průzkum trhu, poptávka, náležitosti nabídky, cena,
    platební podmínky, objednávka- zadání, příjem, expedice, fakturace, reklamace.
    9. Dopisy jiného obsahu související s realizací obchodní cesty - zajištění ubytování, veletrhy,
    konference, výstavy.
    10.Smlouvy o koupi a prodeji, jejich struktura, přílohy, dodatečné smlouvy, změny ve
    smlouvách, korespondence při porušení smluvních podmínek.

Informace učitele
Kurz je ukončen zápočtem, který posluchači získají po napsání dvou průběžných testů po 20 bodech a závěrečném kreditním testu za 60 bodů, přičemž musí získat alespoň 70 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, léto 1991, zima 1991, léto 1992, zima 1992, léto 1993, zima 1993, léto 1994, zima 1994, léto 1995, zima 1995, léto 1996, zima 1996, léto 1997, zima 1997, léto 1998, zima 1998, léto 1999, zima 1999, léto 2000, zima 2000, léto 2001, zima 2001, léto 2002, zima 2002, léto 2003, zima 2003, léto 2004, zima 2004, léto 2005, zima 2005, léto 2006, léto 2007.