OPF:KOM515S Firemní komunikace - Informace o předmětu
KOM515S Firemní komunikace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, N_EKOMAN)
- Evropská integrace (program OPF, N_HOSPOL)
- Finance (program OPF, N_HOSPOL)
- Manažerská informatika (program OPF, N_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, N_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, N_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit posluchače se základními rysy firemní komunikace, její organizací, cíli a prostředky. Studenti jsou seznamováni s teoretickými a praktickými problémy firemní komunikace a způsoby jejich řešení. Seminární složka je zaměřena na nácvik konkrétních dovedností mluvené a psané firemní komunikace.
- Osnova
- Struktura předmětu:
1. Podstata a rysy firemní komunikace
2. Komunikace v malé a střední firmě
3. Komunikační sítě firmy
4. Komunikační kanály a komunikační média
5. Typy firemních komunikátů
6. Standardizace firemní komunikace
7. Prezentace firmy
8. Interkulturní firemní komunikace
9. Komunikační image firmy
10. Komunikační audit firmy
Obsah předmětu:
1. Podstata a rysy firemní komunikace
Rozdíly mezi firemní komunikací a každodenní komunikací, rysy firemní komunikace. Komunikace jako součást soft quality firmy. Optimalizace komunikace firmy, komunikační trénink pracovníků firmy.
2. Komunikace v malé a střední firmě
Specifika komunikace v malé a střední firmě. Problémy komunikace v malé a střední firmě. Optimalizace komunikace v malé a střední firmě.
3. Komunikační sítě firmy
Vztah organizační a komunikační struktury firmy. Typy komunikačních sítí ve firmě, jejich vlastnosti a efektivita. Neoficiální komunikační sítě ve firmě.
4. Komunikační kanály a komunikační média
Základní typy komunikačních kanálů a komunikačních médií ve firemní komunikaci. Přednosti a omezení jednotlivých kanálů a médií. Hierarchie efektivity komunikačních kanálů a médií. Kritéria výběru vhodného média.
5. Typy firemních komunikátů
Základní typy mluvených a psaných komunikátů ve firmě, jejich tvorba a hodnocení. Firemní korespondence. Přímá a zprostředkovaná komunikace. Interní a externí firemní komunikace.
Horizontální a vertikální komunikace.
6. Standardizace firemní komunikace
Význam standardizace ve firemní komunikaci, výhody a nevýhody standardizace. Nácvik mluvených a psaných vzorců komunikačního chování ve firmě.
7. Prezentace firmy
Formy prezentace firmy s ohledem na vytváření komunikačního image firmy. Zásady prezentace firmy. Příprava, realizace a hodnocení prezentace.
8. Interkulturní firemní komunikace
Komunikace v období globalizace. Komunikace v monolingvní a multilingvní firmě. Způsoby překonávání komunikačních bariér v multilingvní firmě. Komunikační struktura multilingvní firmy. Pidgin.
9. Komunikační image firmy
Podstata komunikačního image a identity firmy. Prvky komunikačního image firmy (mluvené a psané). Grafický manuál firmy. Vytváření komunikačního image firmy.
10. Komunikační audit firmy
Pojem komunikační audit. Cíle komunikačního auditu ve firmě. Fáze komunikačního auditu. Techniky komunikačního auditu. Hodnocení výsledků komunikačního auditu.
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média.
- Struktura předmětu:
- Informace učitele
- Během výuky budou zadány dva průběžné testy a seminární práce. Uvedené aktivity jsou bodově ohodnoceny. Absolvování kurzu je uzavřeno zkouškou. Výsledná známka je dána součtem získaných bodů ze všech aktivit a výsledku závěrečné zkoušky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/KOM515S