KOM515S Corporate Communication

School of Business Administration in Karvina
Winter 2006
Extent and Intensity
2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit posluchače se základními rysy firemní komunikace, její organizací, cíli a prostředky. Studenti jsou seznamováni s teoretickými a praktickými problémy firemní komunikace a způsoby jejich řešení. Seminární složka je zaměřena na nácvik konkrétních dovedností mluvené a psané firemní komunikace.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura předmětu:
    1. Podstata a rysy firemní komunikace
    2. Komunikace v malé a střední firmě
    3. Komunikační sítě firmy
    4. Komunikační kanály a komunikační média
    5. Typy firemních komunikátů
    6. Standardizace firemní komunikace
    7. Prezentace firmy
    8. Interkulturní firemní komunikace
    9. Komunikační image firmy
    10. Komunikační audit firmy
    Obsah předmětu:
    1. Podstata a rysy firemní komunikace
    Rozdíly mezi firemní komunikací a každodenní komunikací, rysy firemní komunikace. Komunikace jako součást soft quality firmy. Optimalizace komunikace firmy, komunikační trénink pracovníků firmy.
    2. Komunikace v malé a střední firmě
    Specifika komunikace v malé a střední firmě. Problémy komunikace v malé a střední firmě. Optimalizace komunikace v malé a střední firmě.
    3. Komunikační sítě firmy
    Vztah organizační a komunikační struktury firmy. Typy komunikačních sítí ve firmě, jejich vlastnosti a efektivita. Neoficiální komunikační sítě ve firmě.
    4. Komunikační kanály a komunikační média
    Základní typy komunikačních kanálů a komunikačních médií ve firemní komunikaci. Přednosti a omezení jednotlivých kanálů a médií. Hierarchie efektivity komunikačních kanálů a médií. Kritéria výběru vhodného média.
    5. Typy firemních komunikátů
    Základní typy mluvených a psaných komunikátů ve firmě, jejich tvorba a hodnocení. Firemní korespondence. Přímá a zprostředkovaná komunikace. Interní a externí firemní komunikace.
    Horizontální a vertikální komunikace.
    6. Standardizace firemní komunikace
    Význam standardizace ve firemní komunikaci, výhody a nevýhody standardizace. Nácvik mluvených a psaných vzorců komunikačního chování ve firmě.

    7. Prezentace firmy
    Formy prezentace firmy s ohledem na vytváření komunikačního image firmy. Zásady prezentace firmy. Příprava, realizace a hodnocení prezentace.
    8. Interkulturní firemní komunikace
    Komunikace v období globalizace. Komunikace v monolingvní a multilingvní firmě. Způsoby překonávání komunikačních bariér v multilingvní firmě. Komunikační struktura multilingvní firmy. Pidgin.
    9. Komunikační image firmy
    Podstata komunikačního image a identity firmy. Prvky komunikačního image firmy (mluvené a psané). Grafický manuál firmy. Vytváření komunikačního image firmy.
    10. Komunikační audit firmy
    Pojem komunikační audit. Cíle komunikačního auditu ve firmě. Fáze komunikačního auditu. Techniky komunikačního auditu. Hodnocení výsledků komunikačního auditu.

    V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1990, Winter 1991, Winter 1992, Winter 1993, Winter 1994, Winter 1995, Winter 1996, Winter 1997, Winter 1998, Winter 1999, Winter 2000, Winter 2001, Winter 2002, Winter 2003, Winter 2004, Winter 2005, Winter 2007, Summer 2008.
  • Enrolment Statistics (Winter 2006, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/KOM515S