OPF:MAR104 Marketing služeb - Informace o předmětu
MAR104 Marketing služeb
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Vaštíková (přednášející)
- Garance
- Ing. Miroslava Vaštíková
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, M_HOSPOL)
- Bankovnictví (program OPF, N_HOSPOL)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN) (2)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN) (2)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL)
- Firemní finance (program OPF, M_EKOMAN)
- Informatika v ekonomice (program OPF, M_SYSINF)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, N_EKOMAN)
- Národohospodářství (program OPF, M_HOSPOL)
- Sociální management (program OPF, M_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Kurz zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
2. Postavení marketingu ve službách
3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
5. Cenová tvorba v oblasti služeb
6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
7. Lidé a služby
8. Fyzické vnímání služeb
9. Provozování služeb
Obsah kurzu:
1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
Definice a vývoj služeb, marketingový přístup ke službám. Vlastnosti služeb. Klasifikace služeb.
2. Postavení marketingu ve službách
Zvláštnosti marketingu v oblasti služeb, zvláštnosti finančních služeb. Marketingová strategie a marketingový mix, přizpůsobení sektoru služeb.
3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
Identifikace přání a potřeb. Hodnocení rozsahu poptávky a vztahů mezi náklady a cenou. Výzkum trhu a veřejné služby.
4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
Koncepce výhod pro spotřebitele. Nabídka služeb. Jednotlivé složky služeb. Formy služeb, jejich úroveň a kvalita. Množství služeb.Plánování a vývoj produktu.
5. Cenová tvorba v oblasti služeb
Vlastnosti služeb a jejich vliv na cenu. Klasifikace služeb pro potřeby cenové tvorby. Regulace cen služeb. Cenová tvorba a marketingová strategie. Metody cenové tvorby.
6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
Cíle podpory prodeje, rozdílné přístupy k podpoře prodeje služeb, zdokonalování podpory prodeje, osobní prodej, publicita, propagace.
7. Lidé a služby
Zákazníci; organizace a její zaměstnanci; organizace s vysokým a nízkým kontaktem se zákazníky. Služby zákazníkům.
8. Fyzické vnímání služeb
Úloha fyzického vnímání, jeho management, snahy o zhmotnění služeb. Uspořádání prostředí, vliv na vytváření a image firmy.
9. Provozování služeb
Operativní management, klasifikace operačních systémů ve službách, organizační konflikty v systémech.
V rámci výuky kurzu ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Kurz navazuje na základní výuku marketingu v nižších ročnících. Požaduje se diskuse na seminářích k seminární práci na volitelné téma z oblasti marketingu služeb, která bude průběžně zpracovávána během seminářů a jejíž výsledné hodnocení bude zahrnuto do celkového hodnocení.Zkouška je písemná.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/MAR104