OPF:KCJ403 Jazyk 1 (španělština) 3.část - Informace o předmětu
KCJ403 Jazyk 1 (španělština) 3.část
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, B_HOSPOL)
- Bankovnictví (program OPF, M_HOSPOL)
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN) (2)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL) (2)
- Firemní finance (program OPF, M_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Informatika v ekonomice (program OPF, M_SYSINF)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN) (2)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Sociální management (program OPF, M_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- V návaznosti na předchozí části se rozšiřují a upevňují jazykové struktury a dovednosti na pokročilé úrovni. Rozšiřují se znalosti o životě španělsky hovořících zemí. Důraz je kladen na práci s autentickým publicistickým textem. Předmět prohlubuje dosažené znalosti gramatického a lexikálního systému španělského jazyka v kombinaci s intenzivním nácvikem čtyř jazykových dovedností v komunikativním kontextu. Vede studenty k uvědomělému a cílevědomému používání jazyka v komunikaci jak z hlediska plynulosti, tak správnosti.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Arte y espectáculos
2. Nuestro planeta
3. Información y medios de comunicación
4. Relaciones sociales
Obsah předmětu:
1. Arte y espectáculos
Teatro
Valorar con énfasis, proponer, dejar que elija el interlocutor, sugerir.
Hasta que + ind./subj./temporales/, como, adonde, cuando, lo que, etc. + presente de subjuntivo.
2. Nuestro planeta
Artículo periodístico
Opinar, involuntariedad.
Está claro, es obvio, es evidente que + ind., me parece lógico que + subj., antes de + inf., antes de que + subj. /temporales/, se + me/le/nos/os/les.
3. Información y medios de comunicatión
Artículo periódistico
Preguntar por la dificultad, preguntar por la diferencia, opinar.
Pienso /Estoy seguro de que + ind., superlativos, no?sino, no sólo?sino también.
4. Relaciones sociales
Artículo periódistico
Felicitar, saludar a otro, cambinos experimentados en las personas, diferencia de edad.
Como + Subj. (condicionales).
Sin que + Subj. (modales).
Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Literatura
- povinná literatura
- CASTRO, F. Ven 3. Plzeň: Fraus, 1995. ISBN 80-85784-53-X. info
- DE PRADA, M. Hablando de Negocios. Madrid: EDELSA, 1993. info
- doporučená literatura
- HAMPLOVÁ, S. Stručná mluvnice španělštiny. Praha: ACADEMIA. ISBN 80-200-0552-8. info
- DUBSKÝ, J. Moderní gramatika španělštiny. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-054-0. info
- BARALO, M. Certificado Inicial. Madrid: Edelsa, 1994. ISBN 84-7711-090-5. info
- URIZ, F. En Espaňa. London: Chancerel, 1993. ISBN 0-905703-91-X. info
- REJZEK, A. a kol. Španělština pro jazykové školy II. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-21039-2. info
- PROKOPOVÁ, L. Španělština pro samouky. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-25973-1. info
- Informace učitele
- Studenti absolvují dvojí průběžné testovaní po dvaceti bodech a jeden závěrečný zápočtový test na šedesát bodů. Požadovaná úspěšnost je 60 % bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KCJ403