KCJPAEU Oral and Written Interaction for the EU

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
1/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Krystyna Heinz (cvičící)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marcela Neničková (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je skloubit teoretické předpoklady verbální komunikace jak ústní tak písemné se schopností aplikovat je v komerční praxi v anglickém jazyce( úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí, intermediate- upper intermediate ). Pozornost bude věnována rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, psaní a čtení v obchodní angličtině, pochopení kontextu obchodních situací a kognitivních postupů s nimi souvisejících, rozšíření slovní zásoby profesního jazyka a prohloubení znalostí gramatických struktur. Cíle bude dosaženo pomocí široké nabídky různých typů komunikačních cvičení s odstupňovanou obtížností, všestrannou analýzou autentických textů s aktuální profesní tematikou, a bude také zahrnuto řešení případových studií zaměřených na jednotlivé tematické celky. Zvolené dovednosti jsou aplikovatelné nejen v rámci daného předmětu, ale rovněž zaujímají stěžejní místo v návaznosti na celoživotní vzdělávání.
Osnova
  • 1. Intercultural business communication. Division of cultures.
    Theory of cultures and its impact on intercultural interactions.
    Developing intercultural awareness.
    2. Non-verbal communication
    Non-verbal disciplines.
    Gestures with different meanings in different cultures.
    3. Project design. Statement of the goal and objectives.
    Differences between the goal and objectives.
    The language of projects.
    4. Further steps of the project
    Sources, the definition of the target group and methods.
    Monitoring and evaluation.
    5. Characteristics of written and oral communication
    Oral and written communication
    Formal business language
    Formal letters and the layout
    6. Enquiries and replies, orders
    Model enquiry letter and order
    Terms and phrases
    Writing a letter of enquiry and order
    Exercises and test
    7. Complaints, adjustments
    Model letters: from the buyer´s side and from the seller´s side
    Claims
    Terms and phrases
    Writing a letter
    Exercises and test
    8. Social correspondence
    Invitation to a conference and accepting an invitation
    Letter of appreciation
    Letter of condolence
    Congratulations and good wishes
    9. Effective meetings
    Agenda
    Leadership task roles
    Managing the people-group maintenance roles and strategies
    Effective chairman and problem solving procedures
    10. Job interviews
    Recruiting and types of interview
    Questioning techniques
    Preparation for the interview
    Conducting the interview from the point of view of the interviewer and the interviewee
    11. Cover letters, CV
    Structure of a Cover Letter
    Layout
    Format of a CV
    Language aspects
    12. Presentations
    Preparation - the audience and timing
    Introduction - winning audience's attention and interest
    Central idea statement, content and structure
    Delivering, posture, gestures and voice
    13. Revision
    Role play - job interview, repetition of vocabulary and grammar structures
Literatura
    povinná literatura
  • HEJTMÁNKOVÁ, J., SUCHOŇOVÁ, H. Business Correspondence. Karviná: SU OPF, 2006. ISBN 80-7248-178-9. info
  • SWEENEY, S. English for Business Communication. Cambridge University Press, 2003. info
  • HEINZOVÁ, K. Communicating in the Business World. Karviná: SU OPF, 1996. ISBN 80-85879-51-4. info
    doporučená literatura
  • ASHLEY, A. Commercial Correspondence. Oxford: OUP, 2003. ISBN 0-19-457207-2. info
  • JONES, L. New International Business English. Cambridge University Press, 2003. info
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008.