KCJPN24 Němčina 2 - část 4.

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
0/3/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. David Martinek (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irina Ruberova (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Předmět zahrnuje všechny fáze písemného styku mezi hotelem, hostem a cestovní kanceláří, přičemž je důraz kladen na moderní styl písemné komunikace. Cvičení a úlohy jsou orientovány na praxi a vedou k úspěšnému porozumění textu a k efektivnímu způsobu písemné komunikace s přihlédnutím k moderním komunikačním médiím. Předmět směřuje k osvojení znalostí a dovedností dostatečných k řešení základních situací ve sféře obecného a/nebo profesního jazyka. Předmět formuje cizojazyčné návyky posluchačů tak, že po jeho absolvování budou schopni porozumět běžným obratům společenského styku a umět je aplikovat, reagovat v běžných každodenních situacích. Zaměřuje se na možné situace, se kterými přicházejí do styku zaměstnanci hotelu a turistických zařízení. V popředí učebního procesu stojí kompetence k profesnímu jednání získáním odborných znalostí a sociálních kompetencí na příkladech z oblasti turismu. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu s důrazem na interkulturní kompetenci.
Osnova
  • 1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
    2. Anfrage
    3. Angebot
    4. Gegenangebot
    5. Abschlägige Antwort
    6. Reservierung
    7. Bestätigung der Reservierung
    8. Änderung und Bestätigung
    9. Annullierung
    10. Abrechnung
    11. Informationen über Hoteldienstleistungen
    12. Reklamation
    13. Antwort auf Reklamation
    1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
    Der deutsche Standard-Geschäftsbrief. Die Form der kaufmännischen Mitteilungen - Geschäftsbrief, Telefax und E-Mail.
    2. Anfrage
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    3. Angebot
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    4. Gegenangebot
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    5. Abschlägige Antwort
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    6. Reservierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    7. Bestätigung der Reservierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    8. Änderung und Bestätigung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    9. Annullierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    10. Abrechnung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    11. Informationen über Hoteldienstleistungen
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen

    12. Reklamation
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    13. Antwort auf Reklamation
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
Literatura
    povinná literatura
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2001. ISBN 3-19-001647-X. info
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-001646-1. info
Informace učitele
Předmět je ukončen zkouškou. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zkoušky musí obdržet alespoň 60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 70% docházku.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008.