KCJPN24 German 2 - Part 4

School of Business Administration in Karvina
Winter 2007
Extent and Intensity
0/3/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. David Martinek (seminar tutor)
Mgr. Květuše Mozielowská (seminar tutor)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Irina Ruberova (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Předmět zahrnuje všechny fáze písemného styku mezi hotelem, hostem a cestovní kanceláří, přičemž je důraz kladen na moderní styl písemné komunikace. Cvičení a úlohy jsou orientovány na praxi a vedou k úspěšnému porozumění textu a k efektivnímu způsobu písemné komunikace s přihlédnutím k moderním komunikačním médiím. Předmět směřuje k osvojení znalostí a dovedností dostatečných k řešení základních situací ve sféře obecného a/nebo profesního jazyka. Předmět formuje cizojazyčné návyky posluchačů tak, že po jeho absolvování budou schopni porozumět běžným obratům společenského styku a umět je aplikovat, reagovat v běžných každodenních situacích. Zaměřuje se na možné situace, se kterými přicházejí do styku zaměstnanci hotelu a turistických zařízení. V popředí učebního procesu stojí kompetence k profesnímu jednání získáním odborných znalostí a sociálních kompetencí na příkladech z oblasti turismu. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu s důrazem na interkulturní kompetenci.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
    2. Anfrage
    3. Angebot
    4. Gegenangebot
    5. Abschlägige Antwort
    6. Reservierung
    7. Bestätigung der Reservierung
    8. Änderung und Bestätigung
    9. Annullierung
    10. Abrechnung
    11. Informationen über Hoteldienstleistungen
    12. Reklamation
    13. Antwort auf Reklamation
    1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
    Der deutsche Standard-Geschäftsbrief. Die Form der kaufmännischen Mitteilungen - Geschäftsbrief, Telefax und E-Mail.
    2. Anfrage
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    3. Angebot
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    4. Gegenangebot
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    5. Abschlägige Antwort
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    6. Reservierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    7. Bestätigung der Reservierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    8. Änderung und Bestätigung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    9. Annullierung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    10. Abrechnung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    11. Informationen über Hoteldienstleistungen
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen

    12. Reklamation
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    13. Antwort auf Reklamation
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
Literature
    required literature
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2001. ISBN 3-19-001647-X. info
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-001646-1. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2008.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/KCJPN24