OPF:KOM504 Manažerská komunikace - Informace o předmětu
KOM504 Manažerská komunikace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Veronika Vydrová (přednášející)
Mgr. Veronika Vydrová (cvičící) - Garance
- Mgr. Veronika Vydrová
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, M_HOSPOL)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL)
- Firemní finance (program OPF, M_EKOMAN)
- Informatika v ekonomice (program OPF, M_SYSINF)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN)
- Sociální management (program OPF, M_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Seznámit posluchače se způsobem vytváření a udržování komunikačních vazeb v rámci manažerské komunikace prostřednictvím verbálních a neverbálních prostředků.
- Osnova
- Struktura kurzu:
1. Podstata a rysy manažerské komunikace
2. Komunikační bariéry a komunikační konflikty
3. Komunikační strategie a taktiky
4. Argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci
5. Direktivní manažerská komunikace
6. Pracovní pohovory a interview
7. Pracovní porady a pracovní jednání jako komunikační problém
8. Negativní manažerská komunikace
9. Komunikace se zaměstnanci
10. Komunikace s médii
11. Komunikační image manažera
12. Komunikace v mezinárodním styku
Obsah kurzu:
1. Podstata a rysy manažerské komunikace
Význam verbální a neverbální komunikace v pracovní komunikaci. Specifické rysy manažerské komunikace. Manažer jako komunikační expert. Strukturní, systémová a funkční složka manažerské komunikace.
2. Komunikační bariéry a komunikační konflikty
Komunikační bariéry a komunikační konflikty v manažerské komunikaci. Pojem komunikačního záměru komunikačního cíle a komunikačního efektu. Typy komunikačních bariér a způsoby jejich překonávání. Hodnocení efektivity komunikace ve firmě.
3. Komunikační strategie a taktiky
Komunikační strategie a taktiky v manažerské komunikaci. Textové a kontextové komunikační strategie. Základní komunikační taktiky a jejich nácvik.
4. Argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci
Význam persváze v manažerské komunikaci. Metody a techniky přesvědčování. Komunikační profil manažera - přesvědčovatele. Vytváření individuálního profilu přesvědčovatele u účastníků kurzu.
5. Direktivní manažerská komunikace
Pojem direktivní komunikace. Direktivnost v procesech rozhodování. Techniky pro direktivní komunikaci, jejich přednosti a omezení. Typy direktivní komunikace.
6. Pracovní pohovory a interview
Typy pracovních pohovorů a jejich cíle. Principy komunikace při pohovorech. Základní komunikační problémy jednotlivých typů pohovorů. Interview, zásady a nácvik vedení interview.
7. Pracovní porady a pracovní jednání jako komunikační problém
Komunikační stránka porady a pracovního jednání. Moderní metody vedení porad a pracovního. Hodnocení efektivnosti porad a jednání.
8. Negativní manažerská komunikace
Podstata negativní manažerské komunikace. Typy negativní komunikace. Docílení pozitivních efektů negativní komunikace.
9. Komunikace se zaměstnanci
Zásady komunikace se zaměstnanci. Informovanost zaměstnanců. Způsoby komunikace se zaměstnanci.
10. Komunikace s médii
Zásady jednání s médii. Tiskové zprávy a tisková prohlášení. Tiskové konference. Jak koncipovat tiskové materiály. Monitoring.
11. Komunikační image manažera
Komunikace jako součást osobnosti manažera. Manažer jako komunikační expert. Verbální a neverbální prvky komunikačního image manažera.
12. Komunikace v mezinárodním styku
Obecné znalosti a pravidla komunikačního chování se zahraničím. Nácvik komunikačního chování ve styku s jinou kulturou. Využití kontaktů kultur pro úspěšné komunikační chování.
V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média.
- Struktura kurzu:
- Literatura
- povinná literatura
- DUPUY, E. Úspěšný dialog. Praha, 2002. ISBN 80-7178-666-7. info
- LEVEL, D., GALLE, W. Managerial Communications. Homewood: Irwin, 1998. ISBN 0-256-03730-2. info
- MÜLLEROVÁ, O., HOFFMANNOVÁ, J. Kapitoly o dialogu. Praha, 1994. info
- ZUCHA, R. Praktická příprava manažera. Praha, 1993. ISBN 80-85603-32-2. info
- Informace učitele
- Během výuky budou zadány dva průběžné testy a seminární práce. Uvedené aktivity jsou bodově ohodnoceny. Absolvování kurzu je uzavřeno zkouškou. Výsledná známka je dána součtem získaných bodů ze všech aktivit a výsledku závěrečné zkoušky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KOM504