OPF:KOM515 Firemní komunikace - Informace o předmětu
KOM515 Firemní komunikace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, M_HOSPOL)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL)
- Firemní finance (program OPF, M_EKOMAN)
- Informatika v ekonomice (program OPF, M_SYSINF)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN)
- Sociální management (program OPF, M_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními rysy firemní komunikace, její organizací, cíli a prostředky. Studenti jsou seznamováni s teoretickými a praktickými problémy firemní komunikace a způsoby jejich řešení. Seminární složka je zaměřena na nácvik konkrétních dovedností mluvené a psané firemní komunikace.
- Osnova
- Struktura kurzu:
1. Podstata a rysy firemní komunikace
2. Komunikační image firmy
3. Komunikační sítě firmy
4. Komunikační kanály a komunikační média
5. Typy firemních komunikátů
6. Prezentace firmy
7. Interkulturní firemní komunikace
8. Komunikace v malé a střední firmě
9. Standardizace firemní komunikace
10. Komunikační audit firmy
Obsah kurzu:
1. Podstata a rysy firemní komunikace
Rozdíly mezi firemní komunikací a každodenní komunikací, rysy firemní komunikace. Komunikace jako součást soft quality firmy. Optimalizace komunikace firmy, komunikační trénink pracovníků firmy.
2. Komunikační image firmy
Podstata komunikačního image a identity firmy. Prvky komunikačního image firmy (mluvené a psané). Grafický manuál firmy. Vytváření komunikačního image firmy.
3. Komunikační sítě firmy
Vztah organizační a komunikační struktury firmy. Typy komunikačních sítí ve firmě a jejich vlastnosti. Neoficiální komunikační sítě ve firmě.
4. Komunikační kanály a komunikační média
Základní typy komunikačních kanálů a komunikačních médií ve firemní komunikaci. Přednosti a omezení jednotlivých kanálů a médií. Hierarchie efektivity komunikačních kanálů a médií. Kritéria výběru vhodného média.
5. Typy firemních komunikátů
Základní typy mluvených a psaných komunikátů ve firmě, jejich tvorba a hodnocení. Firemní korespondence. Přímá a zprostředkovaná komunikace. Interní a externí firemní komunikace. Horizontální a vertikální komunikace.
6. Prezentace firmy
Formy prezentace firmy s ohledem na vytváření komunikačního image firmy. Zásady prezentace firmy. Příprava, realizace a hodnocení prezentace. Nácvik prezentace s využitím moderní prezentační techniky.
7. Interkulturní firemní komunikace
Komunikace v období globalizace. Komunikace v monolingvní a multilingvní firmě. Způsoby překonávání komunikačních bariér v multilingvní firmě. Komunikační struktura multilingvní firmě.
8. Komunikace v malé a střední firmě
Specifika komunikace v malé a střední firmě. Problémy komunikace v malé a střední firmě. Optimalizace komunikace v malé a střední firmě.
9. Standardizace firemní komunikace
Význam standardizace ve firemní komunikaci, výhody a nevýhody standardizace. Nácvik mluvených a psaných vzorců komunikačního chování ve firmě.
10. Komunikační audit firmy
Pojem komunikační audit. Cíle komunikačního auditu ve firmě. Fáze komunikačního auditu. Techniky komunikačního auditu. Hodnocení výsledků komunikačního auditu.
V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média.
- Struktura kurzu:
- Literatura
- povinná literatura
- JANDA, P. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-2470781-0. info
- HARGIE, O., TOURISH, D. Handbook of Communication Audits for Organisations. New York, 2002. ISBN 0-415-18642-0. info
- HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5. info
- Informace učitele
- Během výuky budou zadány dva průběžné testy a seminární práce. Uvedené aktivity jsou bodově ohodnoceny. Absolvování kurzu je uzavřeno zkouškou. Výsledná známka je dána součtem získaných bodů ze všech aktivit a výsledku závěrečné zkoušky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KOM515