MARKMAV Marketing Research

School of Business Administration in Karvina
Winter 2007
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Zdeněk Bednarčík (lecturer)
prof. Ing. František Němec, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Zdeněk Bednarčík
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět Marketingový výzkum připravuje posluchače ke znalostem a dovednostem sloužícím k cílevědomé a organizované činnosti při získávání informací o vnitřním i vnějším prostředí firmy, o relevantních trzích či některých jejich částech. Cílem kurzu je seznámení posluchačů s konkrétním procesem realizace marketingového výzkumu, jeho interdisciplinárním charakterem, metodologickými přístupy jeho provádění i specifickými druhy, metodami, prostředky a technikami výzkumu. Součástí kurzu je i problematika řízení marketingového výzkumu a jeho organizace. Ve své návaznosti a v součinnosti s dalšími kurzy marketingového zaměření, rozšiřuje však pojetí marketingu o znalosti potřebné k aplikaci teoretických poznatků. Posluchači v rámci kurzu řeší praktické příklady s využitím získaných poznatků. Svým obsahem má předmět přímé vazby na ostatní volitelné i závazné kurzy včetně zpracovávání diplomových prací.
    1. Předmět a typologie marketingového výzkumu a proces marketingového výzkumu, řízení marketingového výzkumu a etické aspekty provádění marketingového výzkumu
    2. Sběr sekundárních údajů
    3. Metody pozorování
    4. Metody šetření
    5. Dotazník
    6. Měření postojů škálováním
    7. Zdroje chyb při aplikaci metod šetření
    8. Metody experimentální
    9. Kvalitativní metody
    10. Zpracování a analýza údajů
    11. Interpretace a presentace výsledků výzkumu
    12. Výzkum trhu
    13. Výrobkový výzkum a výzkum propagace
Literature
    required literature
  • FORET,M., STÁVKOVÁ J. Marketingový výzkum.1.vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0385-8. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
  • ZBOŘIL, K. Marketingový výzkum. Praha: VŠE, 1996. ISBN 80-7079-389-9. info
  • PŘIBOVÁ, M. A KOL. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-299-9. info
    recommended literature
  • MALÁTEK,V. Metodologie marketingového výzkumu. Frýdek-Místek: SU-OPF, 2001. ISBN 80-7248-119-3. info
  • CIMA A,B. Učební texty Českého institutu pro marketing. Praha: Český institut pro marketing, 1996. info
  • HAWKINS, D., L, TULL, D., S. Essentials of Marketing Research. New York: Macmillian Publishing Company, 1994. ISBN 0-02-351831-6. info
  • SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L., KAČER, R. Marketingový výzkum. Ostrava: VŠB - TU, 1994. ISBN 80-7078-226-9. info
  • BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Výzkum trhu a chování spotřebitele. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-148-9. info
  • HAGUE, P., N., JACKSON, P. Do you Own Market Research. London: Kogan Page Limited, 1990. ISBN 1-85091-496-6. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/TYD.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2012, Summer 2013, Summer 2014.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/MARKMAV